Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) reclamă că unele service-uri nu acordă șoferilor dreptul la o mașina de schimb în caz de accident auto, fraudând, în acest fel, piața asigurărilor auto.
Reprezentanții COTAR precizează că își doresc ca echilibrul existent în piața asigurărilor sa rămână si chiar sa evolueze în aceeași direcție.
“În același timp, ne manifestăm îngrijorarea și atragem atenția cu privire la practicile incorecte existente la nivelul unor categorii de service-uri, în ceea ce privește dreptul șoferilor la o mașina de schimb, în caz de accident auto. Unele service-uri auto încearcă să obțină un profit incorect, prin tarife foarte mari și prin introducerea spre decontare a unor facturi nejustificate ca valoare, către companiile de asigurări, pentru plata mașinilor de schimb, în vederea compensării dreptului de folosință a autovehiculului avariat. Aceste costuri nejustificate facturate de către service-uri companiilor de asigurări vor avea impact negativ asupra prețului polițelor de asigurare”, precizează, miercuri, reprezentanții Confederației.
„Avem multe semnale care arată frauda în acest domeniu de activitate. De multe ori șoferul păgubit nu beneficiază de mașina la schimb, chiar dacă service-ul a facturat-o către societatea de asigurare, spre decontare. În același timp, salutăm service-urile auto care demonstrează că pot efectua lucrări de calitate la prețuri corecte. Atragem atenția, însă, că există riscul ca, din cauza practicilor abuzive, cei aproximativ 6 milioane de consumatori din piața asigurărilor obligatorii să fie afectați, printr-o eventuală creștere a tarifelor”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.