Iată precizările TNB:
„O nouă săptămână de conferințe online, la TNB. În week-end, pentru a treia săptămână consecutiv, după “Năpasta” de I.L.Caragiale și “Allegro, ma non troppo” de Ion Minulescu, piesa românească își revendică un loc privilegiat. Și acest final de săptămână ne oferă șansa de a reîntâlni o parte dintre actorii pe care noi, ca și dumneavoastră așteptăm să-i reîntâlnim în sălile teatrului.
Până atunci, vă prezentăm programul pe care îl veți putea urmări de luni până duminică, pe canalul de Youtube al Teatrului Național din București. Amintim adresa la care, din 24 martie 2020, vă dăm întâlnire zi de zi:
(http://www.youtube.com/c/TeatrulNaţionalILCaragialeBucureşti) .
Vă reamintim și noul program al Conferințelor TNB-online. Acestea sunt difuzate de luni până joi, câte un titlu pe zi, începând cu ora 14.00. Conferințele TNB on-line rămân însă disponibile pentru vizionare pe canalul de youtube al TNB și după încheierea transmisiei live.
- Conferințele pe care le puteți vedea în săptămâna 11-17 mai:
11 mai – Georgeta Filitti: România regală în La Belle Epoque
12 mai – Adrian Vasilescu – Religia şi vedeta
13 mai – Radu Beligan – Profesorii mei
14 mai – Basarab Nicolescu – Universul are oare sens? Dialogul contemporan dintre știință și religie.
- Dumnezeu se îmbracă de la second-hand, în acest week-end, online !
În week-end, vă invităm să vizionați piesa Dumnezeu se îmbracă de la second-hand de Iulian Margu, regizată de Ion Caramitru.
Spectacolul a fost înregistrat în varianta inițială de distribuție, în care rolul principal feminin, personajul despre care se vorbește toată piesa și în a cărui casă se desfășoară acțiunea, Scorpia – cum au poreclit-o concitadinii, este interpretat de regretata actriță Florina Cercel.
În distribuția spectacolului veți întâlni și alți actori îndrăgiți, Lari Giorgescu, Dorin Andone, Carmen Ungureanu, Teodora Mareş, Armand Calotă, Fulvia Folosea, Eduard Adam, Ioan Andrei Ionescu.
“Povestea de bază este desfăcută în mai multe compartimente, reprodusă în mai multe epoci, refăcută abia în final pentru înțelegerea deplină a poveștii – ne spune regizorul spectacolului, Ion Caramitru. Ca stil, are și un soi de umor frust și unul derivat, are foarte multe trimiteri într-o simbolistică ce sparge tiparele timpului și spaţiului”.
Sau, altfel spus, „o scurtă istorie a României moderne povestită cu ajutorul unui pian fermecat”, cum spune autorul piesei.
Dramaturgul Iulian Margu este născut pe plaiuri vâlcene, la 15 ianuarie 1958. Scrie teatru şi regizează încă din anii ‘80. Şi-a construit cariera între două pasiuni, balansând cu simţ artistic între teatru şi film. Majoritatea scrierilor sale dramatice sunt comedii satirice, autorul fiind permanent atent cu rolul teatrului ca oglindă a societăţii, o oglindă care nu doar reflectă, dar te şi obligă să interacţionezi.
Spectacolul a adunat cronici și aprecieri critice elogioase, stârnind interesul nu numai în rândul cronicarilor de gen.
“Ideea că procesul comunismului poate cuprinde comedii m-a frapat şi m-a făcut curioasă, cu atât mai mult cu cât presupuneam că e opera unui tânăr, aparţinând generaţiei pentru care amintirea persecuţiilor din comunism se reduce la faptul că erau obligaţi să îşi taie pletele sau barba. Pe de altă parte, numele lui Caramitru complica ecuaţia şi o făcea incitantă”. Ana Blandiana, Observator Cultural.
“Se pare că avem de-a face cu unul dintre cele mai bune texte care au apărut în dramaturgia românească în ultimele două decenii”. Silvia Kerim, Formula As.
“Într-o apariţie explozivă, Florina Cercel căreia îi e rezervată scena de final dă carne unei imagini despre care se vorbeşte pe parcurs, a potentatului local poreclit scorpia. Ion Caramitru orchestrează armonios, în calitate de regizor, complicata structură a textului. Propune soluţii frumoase pentru identificarea momentelor istorice şi a episoadelor biografice”. Doina Papp, Adevărul.
“Cei doi actori principali, Dorin Andone (Buză) şi Lari Giorgescu (Lae) – două generaţii dar şi două talente bine reliefate, mai comic cel dintâi, mai liric cel de-al doilea, – îşi ţin spectatorii cu sufletul la gură. Spectacolul e agreabil, cu muzică bună, animat cu scene comice în tristeţea aceasta a unei istorii, de fapt, tragice”. Nicolae Prelipceanu, Revista Teatrul azi.
Vă rugăm să țineți cont de faptul că, Spectacolul săptămânii va fi difuzat în sistem live streaming în fiecare dintre cele trei zile de final de săptămână: vineri, începând cu ora 16.00, iar sâmbătă și duminică, de la ora 18.00.
Spectacolele TNB on-line vor putea fi vizionate doar la orele anunțate, nemaifiind disponibile on-line după încheierea transmisiei live.
Și în această săptămână, vă așteptăm să fiți “pe recepție”, pentru a rămâne conectați la programul și repertoriul Teatrului Național din București. Vă dorim vizionare plăcută!”.