Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat zece amenzi, în valoare totală de 195.000 de lei, companiilor furnizoare de electricitate şi de gaze naturale, pentru facturile calculate eronat la consumul din noiembrie 2021.
Au fost verificați 22 de furnizori, iar printre cele mai importante abateri constatate de comisarii ANPC la cele 10 companii sancționate se numără: neaplicarea plafonării şi compensării preţurilor conform OUG 118/2021, începând cu 1 noiembrie 2021; furnizarea de energie electrică, fără licenţă; nerespectarea termenului de facturare şi facturarea coasată pe două luni, iar informările privind compensarea facturilor de energie electrica şi gaze naturale, transmise clienţilor, nu conţin elementele din care este compus preţul la care se aplică compensarea.
De asemenea, unele contracte emise nu conţineau preţul serviciilor din preţul gazului, doar preţul total, astfel încât consumatorul nu putea verifica modalitatea de calcul al compensării acordate.
Totodată, comisarii ANPC au mai constatat practică comercială incorectă, în condiţiile în care majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.
Comandamentul pentru Energie îşi continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.
„În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică şi gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamaţie online sau în scris (prin poştă) sau predare personală la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor”, se menţionează în comunicat.
Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziţia consumatorilor din toată ţara un număr de telefon şi o adresă de e-mail dedicate.
În 14 ianuarie, ANPC a anunţat că a aplicat amenzi în valoare de 450.000 de lei unui număr de 27 de companii furnizoare de electricitate şi de gaze naturale, în cadrul controalelor derulate de Comandamentul pentru Energie al instituţiei în perioada 6-13 ianuarie.