Șeful Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), Dan Cîmpean, a avrtizat, joi, că utilizatorii sunt permanent „bombardaţi” de campanii de tip phishing sau de campanii de tip scam din partea unor grupări de criminalitate cibernetică din ce în ce mai sofisticate, iar fenomenul este unul masiv.
„După cum observaţi, ca utilizatori suntem permanent „bombardaţi” de campanii de tip phishing, campanii de tip scam etc. care, practic, ţintesc a propaga înşelătorii, activităţi infracţionale din partea unor grupări de criminalitate cibernetică şi care se desfăşoară din ce în ce mai sofisticat, într-un mod foarte inovativ şi pentru care trebuie să ne adaptăm modul în care lucrăm în spaţiul online. Fenomenul este unul masiv, pe baza datelor pe care le avem la Directorat, pe baza sesizărilor pe care le primim”, a declarat Cîmpean, într-un mesaj video transmis la evenimentul „Stop Malware – Siguranţa ta online depinde de tine”.
Ameninţările informatice pot fi stopate, printr-o colaborare strânsă între autorităţi, utilizatori şi mediul privat.
„Trebuie să reuşim să fim una dintre ţările în care criminalitatea cibernetică să aibă cea mai mică rată de succes din Uniunea Europeană”, a arăt şeful DNSC.
Microsoft România organizează, joi, evenimentul de lansare a celei de-a treia etape a campaniei www.sigurantaonline.ro, intitulată “Stop Malware – Siguranţa ta online depinde de tine”, în parteneriat cu Inspectoratul General al Poliţiei Române, Asociaţia Română a Băncilor (ARB), Asociaţia Patronală a Industriei de Software şi Servicii (ANIS), BitSentinel şi AttackSimulator.
Conform iniţiatorilor, în cadrul acestei etape, a fost postat online un banner de test, cu o ofertă irezistibilă pentru o vacanţă de vis. În cele trei zile de campanie, peste 20.000 de oameni au dat click pe banner, activând astfel descărcarea unui document Excel. Dintre aceştia, 34% au descărcat documentul au activat butonul “enable”, ceea ce a permis infectarea dispozitivului cu malware.
„Utilizatorii care au dat curs acestei tentaţii au fost îndemnaţi să completeze un quiz care le-a permis să descopere mai multe situaşii similare de care trebuie să se ferească atunci când navighează online”, precizează iniţiatorii campaniei.