RetuRO, compania care administrează Sistemul Garanție-Returnare din România vine în întâmpinarea autorităților locale și publică pe site propunerea de contract pentru situațiile în care Unitățile Administrativ-Teritoriale (UAT) primesc o solicitare de parteneriat de la comercianții cu spații de vânzare sub 200 de metri pătrați, în vederea organizării de puncte de returnare a ambalajelor SGR, pe raza administrativ-teritorială a respectivului UAT/ADI (asociație de dezvoltare intercomunitară).
Conform legii, autoritățile locale și județene (UAT/ADI) pot să organizeze și să opereze puncte de returnare unde să primească ambalajele SGR de la consumatorii finali, pe raza localității administrate. De asemenea, în cazul în care vor organiza un punct de returnare, aceste autorități trebuie să le plătească consumatorilor garanția aferentă pentru ambalajele SGR predate. Ulterior, valoarea garanțiilor și tariful de gestionare vor fi acoperite de administratorul SGR, societatea RetuRO, conform legislației.
Ambalajele returnate de consumatori la punctele organizate de autoritățile locale vor deveni proprietatea administratorului SGR, Unitatea Administrativ-Teritorială având obligația predării acestora către administratorul SGR.
Reprezentanții UAT-urilor sunt rugați să trimită toate observațiile și recomandările pe adresa consultare@returosgr.ro, până la data de 20 noiembrie 2023.