Comunicarea și imaginea culturii în spațiul public este tema celei de a zecea ediții a Conferinței Naționale a Managerilor Culturali. O temă atât de actuală și de necesară.
Evenimentul este organizat de Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC) și va avea loc în perioada 7-8 decembrie, la Teatrul Național „I. L. Caragiale” din București, Sala Media.
Precizările transmise redacției:
Tema ediției aniversare din acest an – Comunicarea și imaginea culturii în spațiul public – este o pledoarie pentru dezambiguizarea imaginii publice a culturii, prin comunicare. O pledoarie pentru optimizarea și revitalizarea modalităților în care instituțiile de cultură își comunică oferta și relaționează cu publicurile lor. Cine sunt, însă, partenerii pe care domeniul cultural îi are alături în acest demers?
Pentru a răspunde la această întrebare, prima zi a CNMC propune prezentări, dezbateri și sesiuni de networking care vor facilita întâlnirea și dialogul dintre profesioniști în domeniul culturii și experți în comunicare, din mediul public și privat.
Prima sesiune, Comunicarea – parte integrantă a managementului cultural, moderată de conf. univ. dr. Carmen Croitoru – Director General INCFC, va pune accentul pe campaniile de comunicare desfășurate în cadrul „Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii” și îi va avea ca vorbitori pe prof. univ. dr. Dumitru Borțun – Facultatea de Comunicare și Relații Publice (SNSPA), Ada Hausvater – Director General Teatrul Național „Mihai Eminescu” din Timișoara, Ovidiu Șandor – Președinte Fundația Art Encounters și Ioana Ciocan – CEO Art Safari.
În cadrul dezbaterii Cultura și relațiile internaționale, prof. univ. dr. Constantin Chiriac – Director General Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu și Președinte Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, Natalia Mosor – Director Institutul Polonez, dr. Joachim Umlauf – Director Institutul Goethe, Loïc Meuley – atașat cultural, Institutul Francez din România și Andrei Popov – Director Executiv, Forumul Cultural Austriac vor oferi exemple de bune practici în promovarea unor relații culturale durabile.
Dezbaterea dedicată imaginii culturii în mass-media și a modului în care aceasta ajunge să se reflecte în discursul public îi va aduce în dialog pe prof. univ. dr. Mircea Vasilescu – Universitatea București, Ruxandra Țuchel – Director TVR Cultural și Renate Roca-Rozenberg – PR Manager TIFF, Electric Castle, Opera Aperta.
Nu în ultimul rând, sesiunea despre branding și poziționare în cultură va aduce față în față manageri culturali și reprezentanți ai agențiilor de publicitate, într-un dialog deschis despre viziunea și așteptările profesioniștilor din publicitate în raport cu instituțiile de cultură, dar și despre modalitățile de încurajare a parteneriatului public-privat.
Printre speakeri se vor afla prof. univ. dr. Lucian Georgescu, co-fondator cinepub.ro și expert marketing cultural, Maria Besnea – Senior Partner, Dăescu Borțun Olteanu (DBO), Ciprian Ștefan – Director General, Complexul Național Muzeal ASTRA din Sibiu și Șerban Alexandrescu – Co-fondator Headvertising.
Cea de-a doua zi a evenimentului va fi dedicată unor ateliere de formare profesională care urmăresc să contribuie la aprofundarea subiectelor dezbătute în cadrul sesiunilor, având ca scop perfecționarea competențelor din domeniu și evidențierea importanței formării continue.
Atelierele vor avea în prim-plan teme precum brandingul, comunicarea online și finanțarea din fonduri europene.
Programul evenimentului este disponibil aici: https://www.culturadata.ro/cnmc-10 .
Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC), aflat în subordinea Ministerului Culturii, este singurul institut național ce are ca obiective studierea, cercetarea și furnizarea de date statistice pentru domeniul culturii, precum și formarea continuă a celor care aleg o carieră în sectorul ocupațional cultură.
Conferința Națională a Managerilor Culturali (CNMC) este cel mai important eveniment-dezbatere desfășurat de INCFC, organizat anual începând cu 2014 sub forma unei platforme de dialog care a devenit o bună și tradițională ocazie de întâlnire și de schimburi de bune practici pentru managerii din instituțiile publice de cultură, a antreprenorilor culturali din mediul independent din România, a experților în management cultural și a reprezentanților autorităților finanțatoare.