Ministrul de Interne, Lucian Bode (PNL) se fofilează în scandalul achiziției de BMW-uri de către Poliția Română și dă vina pe Cătălin Drulă (USR), fost ministru al Transporturilor, care însă îi râde în nas, spunând că acesta „simte că se strânge lațul”.

Bode a prezentat, joi, concluziile subalternilor săi din Corpul de control, care au stabilit că licitaţia al cărei câștigător este prietenul președintelui Klaus Iohannis „este corectă” – cum altfel! Dar arară cu degetul spre Drulă că a semnat contractul de finanțare, deși licitația a fost făcută de subordonații săi de la Poliția Română, care au stabilit și cerințele cu dedicație.

„Afacerea BMW”: Bode le ordonă control de formă subalternilor, după ce șeful Poliției Române nu a reușit să-l scoată din scandal pe Iohannis

Concret, Bode a arătat presei că ministrul Transporturilor de la acea vreme, Cătălin Drulă, și șeful IGPR, Benone Matei, au aprobat cererea de finanţare pentru 300 de autospeciale, inclusiv fişa cu detaliile tehnice.

Numai că șeful Poliției Române a mărit între timp, în contractul de achiziție pe care l-a semnat după licitație, numărul mașinilor la 600 și a „uitat” de restul proiectelor aflate pe lista cererii de finanțare.

Scandalul „Afacerea BMW” merge în Parlament: Bode va trebui să dea explicații – moțiune simplă

Iată precizările lui Drulă:

„Ciocoiul Bode minte cum respiră pentru că simte că se strânge lațul

După ce săptămână trecută, eu am sesizat licitația făcută cu dedicație pentru prietenul președintelui, Bode a ieșit astăzi cu fumigene penibile.
 
A făcut o conferință ca să inducă voit o confuzie între finanțarea europeană a unui proiect de siguranță rutieră și licitația organizată de subordonații lui cu dedicație.
 
Faptele sunt următoarele. Poliția Rutieră are un proiect pe fonduri europene numit „Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație” (cod MySmis 125180, Programul Operațional Infrastructură Mare).
 
Bugetul proiectului este de 106.599.765,20 lei. Acesta prevede:
 
– 250 de aparate pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor
– 4.000 de dispozitive mobile
– 1.400 de imprimante mobile termice
– 44 de sisteme electronice mobile de depistare a substanțelor stupefiante în salivă
– un sistem de colectare a datelor pentru siguranţa în trafic
– 300 de autospeciale de poliţie
 
Formal vorbind, contractul de finanțare europeană pentru proiectele de siguranță rutieră din POIM, se semnează de către Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Interne.
 
Evident că am aprobat un proiect de siguranță rutieră din fonduri europene.
 
Unde minte Bode:
 
1. Documentele pe care le arată Bode cu detalii tehnice sunt elaborate DE EL ȘI DE SUBORDONAȚII SĂI. Nu are nicio treabă Ministerul Transporturilor cu girofare, radare și mașini de poliție.
 
2. Nu veți găsi semnătura mea pe vreo așa-zisă anexă cu detalii tehnice. Anexa de care vorbește Bode e elaborată și semnată de el și subordonații lui.
 
3. Din tot proiectul, până în prezent, Bode nu s-a preocupat decât de achiziția mașinilor, pe care le-a și dublat la număr (au ajuns 600 – probabil avea mai multe de vândut prietenul președintelui).
 
4. Nimic din celelalte dotări nu a fost achiziționat, mii de echipamente care trebuiau să contribuie la siguranța rutieră. Doar mașinile cu dedicație.
 
Licitația (achiziția publică) este făcută de Bode și subordonații săi. Responsabilitatea pentru cerințele cu dedicație le aparține 100% legal. Deci NU SCAPĂ!”.
 
Drulă a publicat și contractul de finanțare:
 
 

Primii care au criticat achiziția a 600 de BMW-uri au fost cei de la Sindicatul Europol.

Sindicatul Europol: Licitație „cu cântec” pentru 600 de BMW 320ix la Poliția Rutieră

Nu a scăpat de acuzații nici președintele Iohannis, prieten declarat al importatorului auto care a câștigat licitația, Autoturisme Bavaria –  singurul ofertant, de altfel. 

Iohannis, despre cele 600 de maşini BMW de la prietenul său pentru Poliție: Dacă există suspiciuni, să se verifice „la sânge”

Între timp, europarlamentarul Alin Mituța, membru REPER – partidul înființat de Dacian Cioloș după demisia din USR PLUS -, a sesizat Parchetul European condus de Laura Codruța Kovesi (fosta șefă a DNA, care a fost revocată de Iohannis în iunie 2018).

Ulterior, a depus și USR sesizare la Parchetul European.

După REPER, a sesizat și USR Parchetul European în cazul achiziţiei de BMW-uri

Conducerea IGPR a eșuat în încercarea de a ieși basma curată – cu tot cu Iohannis – din acest scandal care ia amploare pe zi ce trece.

Inspectorul-șef Benone-Marian Matei nu a reușit să fie convingător atunci când a invocat faptul că Direcția Rutieră are nevoie de bolizii BMW pentru a-i prinde pe vitezonani pe șosele patriei.

Conducerea Poliției Române respinge acuzațiile Europol privind achiziționarea a 600 de autospeciale BMW

Între timp, au lansat critici și Sindicatele din Penitenciare la adresa ministrului Bode: 

Scandalul achiziției de limuzine la Rutieră. Sindicatele din Penitenciare: „Criminalitatea a copleșit Poliția, iar Bode cumpără BMW-uri”
author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version