Europarlamentarul Corina Creţu (Pro România) vine cu precizări în scandalul Bâstroe, după ce a primit un răspuns din partea Comisiei Europene, cerut de ea în calitate de raportor european.

Iohannis atacă PSD în scandalul Bâstroe: „Nu e bine să ne ambalăm; știe și Ministerul Transporturilor, cam din octombrie, că se draghează”
Ciolacu îl taxează pe Iohannis în scandalul Bâstroe: „Românilor trebuie să le spunem adevărul”

Pe scurt, Ucraina a cerut Comisiei Europene includerea acestui canal şi a braţului Chilia în reţeaua TEN-T, dar acest lucru necesită aprobarea României – porivit oficialilor de la Bruxelles.

Precizările Corinei Crețu:

„În calitate de Raportor alternativ pentru proiectul de Raport referitor la mari proiecte de infrastructură de transport în UE privind implementarea proiectelor, monitorizarea și controlul fondurilor UE din cadrul Comisiei CONT, am adresat o întrebare Comisiei Europene referitoare la solicitarea oficială din partea Ucrainei cu privire la lucrările pe canalul Bâstroe.
 
Directoratul General pentru Mobilitate și Transport (DG MOVE) a răspuns: „Într-adevăr, Ucraina a cerut Comisiei Europene să includă canalul Bâstroe și brațul Chilia în rețeaua europeana de transport TEN-T. Cea mai mare parte a lungimii solicitate pentru a fi inclusă în rețeaua TEN-T se învecinează cu România. Aceasta înseamnă că includerea oficială a acestor canale în TEN-T necesită aprobarea României. Astfel, Comisia Europeană a consultat România, care a transmis un răspuns negativ referitor la includerea acestor canale ale Dunării într-un coridor european de transport naval, invocând argumente de mediu. Situația a escaladat deoarece se pare că Ucraina a efectuat dragarea Dunării, fără a informa România. DG MOVE a fost destul de pozitiv cu privire la includerea brațelor Dunării Bâstroe și Chilia în rețeaua TEN-T în urma solicitării Ucrainei, dar România se opune acestui lucru deoarece preferă să pună la dispoziție brațul Dunării care merge spre portul românesc Sulina.”
 
În aceeași ordine de idei, Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean și-a exprimat și ea punctul de vedere „că nu este necesar și ar fi un lucru periculos să transformăm Brațul Chilia într-o arteră principală de transport. Este adevărat că este o nevoie extraordinară de utilizare a Dunării pentru coridoarele solidarității, pentru exporturi și importuri în Ucraina, … dar asta se rezolvă prin alte tipuri de mecanisme, nu trebuie acum să schimbăm geografia”.
Comisia Europeană are în vedere, de exemplu, mai multe programe pentru îmbunătăţirea navigaţiei pe Braţul Sulina şi pentru creşterea eficienţei porturilor riverane, a mai spus comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean.
 
Ținând cont de situația complicată în care se află Ucraina, premierul României a declarat că va pune la dispoziție canalul Sulina din toate punctele de vedere, astfel încât acesta să poată fi utilizat la maxim, inclusiv pe timp de noapte.
 
Reamintesc faptul că România a fost și este solidară cu poporul Ucrainian pe toată perioada de la începutul invaziei Ruse, a oferit sprijinul său necondiționat celor 3,5 milioane de refugiați, a facilitat exportul cerealelor ucrainene”.
author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version