Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a lansat în consultare publică proiectul de Ordin privind combaterea fenomenului „shrinkflation”, despre care s-a sesizat, într-un final, și premierul Marcel Ciolacu.
Documentul stabileşte obligaţia operatorilor economici de a informa consumatorii complet, corect şi precis cu privire la modificarea cantităţilor de produs având prezentarea, ambalajul, forma (fără a ne limita) identice, chiar în condiţiile menţinerii aceluiaşi preţ.
Proiectul de act normativ prevede, totodată, că informarea va fi făcută în acelaşi câmp vizual într-o formă vizibilă, lizibilă şi cu aceeaşi dimensiune şi se va realiza prin folosirea de către operatorii economici a următoarelor sintagme: “pe durata întregii perioade de vânzare a produselor cu cantitate modificată” sau “vânzarea este valabilă în limita stocului disponibil”, prin intermediul unui poster/afiş.
De asemenea, operatorii economici trebuie să se asigure de existenţa unităţii de referinţă, la locul de comercializare, la care aplică modificarea cantităţii produsului.
„Recomandăm consumatorilor citirea cu atenţie a etichetelor, mai ales a cantităţii produsului, precum şi a preţului pe unitatea de referinţă a produsului, înscris pe acestea, astfel încât alegerea finală să fie una în cunoştinţă de cauză”, a declarat Sebastian Hotca, preşedintele interimar al ANPC.
Propunerile şi observaţiile pot fi depuse în perioada 15 – 25 mai, la adresa de e-mail: secretariat@anpc.ro. Prezentul Ordin va intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial, precizează ANPC.