Un protest spontan a izbucnit, joi după-amiază înainte de minivacanța de Sfânta Maria, la Ministerul Finanțelor, iar premierul Marcel Ciolacu a reacționat extrem de dur, spre deosebire de ministrul Marcel Boloș, care a reușit să calmeze spiritele.

„Mi-aș fi dorit să facă grevă azi la Ministerul Finanțelor și la ANAF că nu s-a făcut digitalizarea de 32 de ani”, a spus Ciolacu, la RTV.

„I-a luat cineva apărarea ministrului Boloș până acum? Îi iau eu apărarea. Eu îl țin în continuare. L-am și sunat. Nu are acea parte de a comunica mai mult cu oamenii. E copleșit în aceste momente. Un singur lucru a greșit: nu poți să le faci pe toate singur, puterea trebuie să o împarți. Repet: nu taie nimeni nici un salariu. Eu mă aștept la angajații din Ministerul Finanțelor să fie alături de Guvern în acest demers de reformă bugetară, să grăbim pentru prima oară digitalizarea ANAF cât mai rapid”, a cerut premierul.

„Nu pot să accept ca un bugetar care câștigă 2.000 de euro să îl alerg prin birou să îi dau și vouchere de vacanță. Înțeleg că trebuie să fii plătit decent, dar bugetarii au un job mai sigur decât în privat. Dar nu ți-e rușine să ceri voucher de vacanță și pachețel de mâncare când ai salariul mai mare decât președintele?”, a acuzat Ciolacu.

Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a purtat un dialog subalternii săi și au căzut de acord, potrivit unui comunicat de presă:

„Astăzi a fost o zi importantă pentru noi, pentru că am reușit să trecem printr-un moment de provocare și să găsim o cale către înțelegere și armonie. În urma discuțiilor, sincere, pe care le-am avut, sper eu că am reușit să transformăm tensiunea și frustrarea într-o platformă pentru schimbare pozitivă.

Ziua de astăzi ne-a arătat încă o dată cât rău pot face informațiile neverificate răspândite în spațiul public. Care de data aceasta au fost picătura care a umplut paharul pentru o parte dintre angajați.

Am ascultat cu atenție îngrijorările legate de condițiile de muncă, beneficii și perspectivele de dezvoltare profesională. În același timp, am împărtășit provocările financiare pe care le avem și obiectivele noastre pe termen scurt.

Ce asigurări am adus:

Toate deciziile cu impact asupra aparatului guvernamental vor fi precedate de consultări. Orice măsură adoptată va fi asumată la nivelul coaliției. Eu sunt partenerul angajaților din minister, ușa mea este deschisă oricând, dacă vor să îmi transmită îngrijorările lor sau probleme cu care se confruntă.

Angajații din această instituție joacă un rol fundamental pentru dezvoltarea economică a țării și sunt primul care le va recunoaște valoarea ori de câte ori am ocazia. Ei vor juca un rol vital în dezvoltarea economiei și aplicarea măsurilor necesare acestui scop. Tocmai de aceea trebuie să fie răsplătiți pe măsura importanței activității lor. Reversul medaliei este că am așteptarea să trateze fiecare zi cu profesionalism și eficiență, pentru că lipsa de eficiență ne costă scump.

În același timp, noi toți, din această instituției știm foarte bine că trebuie să dăm propriu exemplu de auto-management performant și de organizare eficientă a muncii noastre, plătite din bani publici. Noi suntem cei care știm mai bine decât orice altă instituție cât de necesară este reforma aparatului central, reducerea de cheltuieli și încadrarea în deficitul bugetar asumat.

Totodată, am convenit că vom face demersurile pentru a avea un statut al finanțistului, pentru asigurarea recunoașterii importanței activității desfășurate de angajații sistemului instituțional al Ministerului Finanțelor. O altă urgență o reprezintă demersurile pentru aplicarea nedescriminatorie a principiilor de salarizare. Vreau să avem cu celeritate draftul de act normativ pentru egalizarea salarizării la nivelul funcțiilor echivalente din aparatul central al MF și al tuturor instituțiilor subordonate. În plus, vom revizui atribuțiile și îndatoririle fiecăruia pentru a ne asigura că sunt distribuite în mod echitabil și că toți contribuim în mod adecvat la succesul instituției.

De asemenea, vom iniția un proces de evaluare a condițiilor de muncă, astfel încât să identificăm și să aducem îmbunătățiri în funcție de necesități. Acest lucru va include atât aspecte legate de spațiul fizic, cât și de resursele necesare pentru a-și desfășura activitatea eficient.

Mulțumesc tuturor pentru încrederea pe care au arătat-o în procesul nostru de dialog și negociere. În final, această înțelegere reprezintă un pas important spre construirea unei instituții mai puternice și mai unite.”

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version