În prima jumătate a anului viitor, România va deține, pentru prima dată, președinția Consiliului Uniunii Europene.
Sunt șase luni în care vor avea loc, la București, diferite evenimente extrem de importante, dar și șase luni în care România își poate face lobby agresiv.
Daniel Goșea, director în Ministerul Afacerilor Externe și liderul echipei care se va ocupa de partea de logistică, a anunțat, miercuri, că România este gata să pună la bătaie un buget de până la 80 de milioane de euro pentru organizarea evenimentelor din primele șase luni ale anului viitor, dar și pentru a ne promova imaginea.
‘Noi încercăm să facem un balans între o oportunitate de promovare și folosirea eficientă și rațională a banului public. Ne-am gîndit să alocăm un buget comparabil cu cel al statelor cu care ne putem compara ca putere economică și importanță regională, drept pentru care vrem să alocăm un buget între 60 și 80 de milioane de euro. Este acest interval, pentru că încercăm să folosim cât mai mult resurse publice’, a fost mesajul transmis de Goșea.
Asta înseamnă un buget asemănător cu cel pus la bătaie de țări precum Malta sau Bulgaria, dar un buget cu mult sub cel propus de Polonia, 115 milioane de euro, și, mai ales, Franța, 171 de milioane de euro.
În legătură cu aceste state, Goșea susține că ‘multe state, cu ocazia deținerii Președinției, au alocat bugete mai consistente tocmai pentru că aceasta este o bună oportunitate de promovare a imaginii statului respectiv. State cu putere financiară mai mare au alocat bugete mai consistente. Alte state, gen Polonia, au alocat de asemenea bugete consistente din ambiție’.