Printr-o Ordonanță de Urgență (OUG 116, publicată joi în Monitorul Oficial) adoptată miercuri de Guvernul Ciolacu, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va încheia o convenție cu Compania Națională „Poșta Română” pentru a le distribui contribuabililor datornici „scrisori de informare cu privire la beneficiile facilităților fiscale adoptate prin OUG 107/2024” privind amnistia fiscală.

„Mai exact, Poșta Română va distribui contribuabililor cu datorii la fisc, persoane fizice sau juridice, scrisoarea de informare privind beneficiile și condițiile de accesare a facilităților fiscale, inclusiv cuantumul total al obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 cuprinzând, defalcat, valoarea acestora ce trebuie plătită și, respectiv, valoarea care face obiectul anulării. De asemenea, aceste înștiințări vor cuprinde atât un model al notificării privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare, cât și un model al cererii privind anularea unor obligații bugetare”, precizează Executivul.

Mai departe, dacă contribuabilul cu datorii la fisc intenționează să beneficieze de facilitățile fiscale stabilite prin OUG 107/2024, salariații poștali preiau plicul care conține notificarea respectivă și încasează, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poștal, sumele aferente obligațiilor bugetare ce trebuie achitate.

Ministerul Finanțelor Publice va asigura ANAF fondurile necesare pentru efectuarea cheltuielilor cu prestarea de către Poșta Română a acestor servicii. Astfel de convenții cu Poșta Română pot încheia și autoritățile publice locale, iar cheltuielile aferente cu prestarea serviciilor se asigură din bugetele locale.

Poşta Română este desemnată prin Decizia preşedintelui Autorității Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) nr. 1363/2019 ca unic furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale din România. Conform prevederilor acestei decizii, Poşta Română are obligaţia să presteze pe întreg teritoriul României, inclusiv în zonele geografice greu accesibile sau cu densitate scăzută a populaţiei.

OUG 116/2024 prevede, la Art. 2, că ANAF încredințează Poștei Române „prestarea următoarelor servicii de utilitate publică:

a) de tipărire, împlicuire și comunicare cu confirmare de primire către contribuabili a documentelor necesare accesării facilităților fiscale prevăzute la art. II—V și XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, respectiv:

(i) scrisoarea de informare privind beneficiile și condițiile de accesare a facilităților fiscale, inclusiv cuantumul total al obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv, din care, defalcat, valoarea acestora ce trebuie plătită și, respectiv, valoarea care poate face obiectul anulării;

(ii) modelul „Notificării privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare”;

(iii) modelul „Cererii privind anularea unor obligații bugetare”;

b) de preluare a plicului care conține „Notificarea privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare” și trimiterea acestuia către organul fiscal central competent în administrarea obligațiilor fiscale datorate de contribuabilul de la care a fost preluat pentru încadrarea în prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024;

c) de încasare prin mijloacele legale de plată, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poștal, a sumelor aferente obligațiilor bugetare ce trebuie achitate în vederea accesării facilităților fiscale prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, în cazul contribuabililor care optează pentru plata acestor obligații în numerar sau prin intermediul cardurilor bancare”.

Art. 4. — (1) Pentru contribuabilii care sunt înrolați la serviciul „Spațiul privat virtual”, documentele prevăzute la art. 2 lit. a) se comunică de către Agenția Națională de Administrare Fiscală prin intermediul acestui serviciu, în format electronic. Depunerea „Notificării privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare” și/sau a „Cererii de anulare a unor obligații bugetare” se realizează de către contribuabili prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual”.

Iată ți prevederile OUG 107, publicată în 6 septembrie în Monitorul Oficial nr. 905:

Download (PDF, Unknown)

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version