Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a lansat în dezbatere publică timp de 10 zile, începând de miercuri, un proiect de modificare şi completare a prevederilor din cadrul Normei nr. 20/2017 referitoare la dovada încheierii asigurării RCA în cazul controalelor efectuate de către autorităţile abilitate.
„Digitalizarea reprezintă un obiectiv foarte important pentru ASF, iar propunerile de modificare a Normei nr. 20/2017 sunt menite să vină în sprijinul asiguratului RCA, în sensul simplificării procedurii de verificare a existenţei unui contract de asigurare civilă obligatorie auto valabil”, se arată într-un comunicat.
Astfel, conform proiectului de modificare şi completare a normei, aflat în consultare publică pe site-ul Autorităţii, conducătorii auto vor putea prezenta agenţilor de poliţie, la un eventual control, şi varianta electronică a poliţei RCA. Prin urmare, nu va mai fi necesar ca şoferii să aibă asupra lor contractul de asigurare obligatorie auto doar în format original, pe suport de hârtie.
De asemenea, valabilitatea poliţei RCA va putea fi verificată şi prin interogarea bazei de date AIDA, dezvoltată şi administrată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România, ce conţine informaţii cu privire la asigurările obligatorii de răspundere civilă auto încheiate pe teritoriul României şi prin care se certifică existenţa unui contract RCA valabil la data verificării.
Toate propunerile, observațiile și comentariile se vor transmite la adresa de e-mail: reglementare.consultare@asfromania.ro, până pe 21 august 2020 inclusiv.