Introdus în România în 2011, fenomenul Black Friday capătă forme apocaliptice pe maluri dâmboviţene.

black-friday

Astfel, dacă americanii, inventatorii acestui fenomen, “sărbătoresc” Black Friday pe 27 noiembrie, românii vor să arate că sunt mai şmecheri şi au transformat Black Friday într-o zi care ţine, practic, cât o lună.

Asta pentru că cei mai mulţi comercianţi au văzut că românii pun botul, chiar dacă reducerile nu sunt tocmai reduceri în adevăratul sens al cuvântului, vezi cazul celor de la emag, acuzaţi în aceste zile că au crescut artificial preţurile pentru a le putea “reduce” de Black Friday.

În mod tradiţional, Black Friday apare în ultima vineri din noiembrie, dar şi în acest an românii vor căuta să fure startul, astfel că la noi Black Friday va debuta, în mod oficial, cu o săptămână mai devreme, respectiv pe 20 noiembrie.

Subliniem “în mod oficial”, pentru că sunt cazuri precum cei de la Altex care au anunţat că scot la înaintare ofertele de Black Friday încă din 30 octombrie. La Altex, Black Friday a devenit, practic, Black November. Sub egida Black Friday (n.r. – vinerea neagră), clienţii Altex au la dispoziţie 32 de zile pentru a achiziţiona produse la superoferte. Astfel, în traducerea Altex, “Vinerea neagră” va dura 32 de zile, respectiv 768 de ore.

Pe de o parte este de înţeles mişcarea, în condiţiile în care, anul trecut, nici nu au mirosit succesul eMag (încasări de 165 de milioane de lei de Black Friday) sau Flanco (încasări de 98 de milioane de lei de Black Friday).

Dar competiţia rămâne una foarte dură, pentru că mai toţi retailerii de pe piaţa şi-au manifestat dorinţa de a prelungi Black Friday şi vor scoate oferte cel puţin în zilele de 20 şi de 27 noiembrie.

Astfel că pe lângă eMag şi Flanco, Altex trebuie să se bată şi cu Domo, EvoMag, elefant.ro, Germanos, Carrefour, F64, Ecco, Otter sau Avon.

author avatar
Cristi Ionita
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version