Companiile de asigurări vor avea obligația de a raporta către ANAF, începând cu 1 ianuarie 2025, toate persoanele fizice din România care au asigurări de viață, conform recentei Ordonanțe de Urgență (OUG) 125, adoptate de Guvernul Ciolacu săptămâna trecută.

Raportare se va face de două ori pe an, iar asigurătorii care nu se vor conforma riscă amenzi cuprinse între 20.000 și 100.000 de lei. Scopul acestei măsuri este de a sprijini Agenția Națională de Administrare Fiscală să colecteze date esențiale în scopuri fiscale și să asigure conformitatea cu Directiva Europeană 2010/24/UE.

Ordonanța a introdus noi reglementări fiscale pentru operatorii economici. Astfel, sancțiunile pentru lipsa caselor de marcat electronice vor fi suspendate până la 31 decembrie 2024, dacă operatorii economici demonstrează că au contracte pentru achiziționarea și instalarea acestor aparate.

Totodată, se va suspenda, până la 1 septembrie 2025, obligația de a prezenta informațiile prin cod QR pe bonurile fiscale, măsură care urmărește să faciliteze adaptarea operatorilor la noile tehnologii. Aceste modificări vizează asigurarea unei conformități fiscale mai riguroase, dar și sprijinirea adaptării companiilor la cerințele actuale.

În plus, încărcarea vehiculelor electrice la automate vor fi exceptate de la obligativitatea emiterii de bonuri fiscale, dacă plata se face prin carduri de debit, credit sau aplicații de tip portofel electronic.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version