Reprezentanții COTAR reclamă că modificările propuse de asigurători la Legea RCA încalcă toate legile românești și directivele europene.

Iată argumentele, în comunicatul transmis redacției:

„► Legea RCA din anul 2017 a fost benefică pentru cei peste 8 milioane de șoferi din România, dar asiguratorii vor să o modifice, în favoarea lor;

► Firmele de asigurări care au fost aamendate cu peste 53 de milioane de euro vor să-și recupereze acum banii, prin modificarea legislației;

►Asiguratorii vor să introducă și coplata despăgubirii, pentru daunele celor nevinovați de producerea unui accident.

► Propunerile asiguratorilor și ale instituțiilor statului care le susțin cauza încalcă cel puțin 6 articole din Constituția României și prevederile Tratatului de Funcționare a Uniunii Europene, respectiv ale Directivei 2014/14/EU;

►Adoptarea acestor propuneri ar determina o aliniere a costurilor de reparație, care încalcă principiile Legii Concurenței.

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) demontează, cu argumente solide, toate propunerile toxice pentru modificarea Legii RCA, transmise către Parlamentul României. Din perspectiva consumatorilor, situația este cu totul alta decât cea prezentată de asiguratori și autoritățile care ar trebui să apere drepturile românilor, dar fac jocul companiilor de asigurări.

COTAR a transmis Parlamentului României, Consiliului Concurenței, Autorității de Supraveghere Financiară, Ministerului Finanțelor Publice și Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului un amplu material, de 16 pagini, în care demontează, punct cu punct, toate propunerile toxice transmise de asiguratori, la unison cu unele instituții din România. Ne dorim o lege a RCA-ului care să aibă în vedere protejarea consumatorului de asigurări și nu a intereselor financiare ale multinaționalelor care în ultima perioadă au făcut un lobby puternic, pentru a modifica legea în favoarea lor și în detrimentul consumatorilor.

Legii 132/2017 s-a dovedit benefică pentru cei peste 8 milioane de șoferi din România, dar asiguratorii RCA care au fost amendați de Consiliul Concurenței, cu 53 de milioane de euro, acum un an și jumătate, pentru încălcarea reglementărilor naţionale şi europene din domeniul concurenţei, prin coordonarea comportamentelor pe piaţă, în vederea majorării tarifelor la asigurările obligatorii de răspundere civilă (RCA), vor să-și recupereze banii pierduți și să dea startul scumpirii RCA-ului, iar în paralel, să introducă și COPLATA despăgubirii, atunci când o persoană nevinovată de producerea unui accident are o daună.

Unele instituții ale statului cer, în favoarea asiguratorilor, liberalizarea prețului RCA, astfel încât acesta să poată crește peste noapte, la fel cum se întâmpla acum 4 ani. Se dorește eliminarea tuturor pârghiilor de intervenție a Autoritații de Supraveghere Financiară (ASF), atunci când asiguratorii vor să opereze majorări ale prețului RCA. Se dorește limitarea costurilor de despăgubire, astfel încât acestea să fie calculate după bunul plac al firmelor de asigurări care vor majora tariful RCA.

Atragem atenția Parlamentului României că aceaste propuneri vor plasa țara noastră în afara Europei, fiind încălcate principii constituționale fundamentale, precum Articolele 44, 45, 101, 102, 135 și 136 din Constituția României. Astfel, se dorește crearea, prin intermediul legii, a unor efecte identice celor mai grave restricții concurențiale, sancționate de Tratatul de Funcționare a Uniunii Europene, respectiv Directiva 2014/14/EU, care se pot manifesta pe o anumită piață. Adoptarea acestor propuneri ar determina o aliniere a costurilor de reparație, care să fie practicate de toate service-urile din țară, ceea ce ar afecta în mod grav concurența – deși Consiliul Concurenței luptă contra înțelegerilor pe prețuri între operatorii economici.

„Îi rugăm pe parlamentarii României să analizeze cu mare atenție materialul pe care noi l-am transmis și consecințele deosebit de grave pe care le vor avea modificările legislative pentru care asiguratorii fac lobby. Rugăm parlamentarii să voteze în favoarea Proiectului de Lege nr. 165/2020 în forma redactată de Guvern și Ministerul Finanțelor Publice, adoptată de Senat, întrucât această formă este rezultatul alinierii legislației naționale RCA la cerințele Comisiei Europene”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

CONFEDERAŢIA OPERATORILOR şi TRANSPORTATORILOR AUTORIZAŢI din ROMÂNIA (COTAR), cu sediul în Bucureşti, str. George Enescu, nr. 27-29, sector 1, reprezentativă la nivel naţional, conform Legii nr. 62/2011 şi a Sentinţei Civile nr. 23 FED/16.11.2013, Sentinţă Civilă nr. 2 REP/16.01.2017 pronunţată de Tribunalul Bucureşti, pe sectorul de activitate „transporturi rutiere”, ”şcoli de conducere auto” având ca membri federaţii şi asociaţii din rândul transportatorilor de persoane, transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, şcolilor de conducători auto,unitatilor reparatoare”.

Download (DOCX, Unknown)

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version