Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care grupul Carrefour intenţionează să preia Romania Hypermarche, companie care operează în țara noastră lanţul de hypermarketuri „Cora” şi magazine de proximitate „Cora Urban”.

„În cadrul analizei efectuate de autoritatea de concurenţă, a fost evaluat impactul operaţiunii asupra opţiunilor producătorilor/furnizorilor de produse alimentare şi nealimentar. Astfel, s-a constatat că furnizorii au ca opţiuni pentru plasarea produselor şi celelalte formate de magazine, incluzând reţele locale de supermarketuri, cash&carry, comerţ tradiţional etc. În plus, prezenţa unor competitori importanţi pe această piaţă generează o presiune concurenţială semnificativă pentru a nu creşte preţurile pentru consumatori, Carrefour precizează, în 31 octombrie, Consiliului Concurenţei.

Analiza a vizat și ariile de captare a consumatorilor din jurul magazinelor Cora, respectiv 10 hipermarketuri în Bucureşti, Bacău, Constanţa, Drobeta Turnu Severin, Cluj Napoca, Ploieşti şi 8 magazine de proximitate Cora Urban în Bucureşti şi Chiajna (judeţul Ilfov), luând în calcul o zonă de până la 10 minute de mers cu maşina în jurul hipermarketurilor/supermarketurilor şi o zonă de până la 10 minute de mers pe jos şi cu maşina în jurul magazinelor de proximitate.

Autoritatea de concurenţă nu a primit observaţii din partea mediului de afaceri cu privire la potenţiale efecte de limitare sau închidere a pieţei în urma acestei tranzacţii. În urma analizelor, Consiliul Concurenţei a constatat că această tranzacţie nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa românească sau pe o parte a acesteia şi că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal.

Operaţiunea a fost, iniţial, în analiza Comisiei Europene, având în vedere că sunt implicate companii care derulează activităţi în mai multe ţări, dar pentru că piaţa din România este cea mai afectată de această tranzacţie, autoritatea română de concurenţă a solicitat să preia cazul, iar forul european a aprobat ca analiza să se facă la nivel naţional.

Grupul Carrefour operează în România magazine de vânzare cu amănuntul, sub formă de hipermarketuri (Carrefour), magazine de tip supermarket (Carrefour Market), magazine de proximitate (Carrefour Express) şi magazine de tip discount (Supeco). Romania Hypermarche face parte din grupul belgian Louis Delhaize, care se ocupă preponderent de comerţul cu amănuntul. 

Decizia autorităţii de concurenţă va fi publicată pe site-ul autorităţii naţionale de concurenţă, după eliminarea informaţiilor cu caracter confidenţial.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version