Mega Image va vinde circa 80 de magazine, după achiziţionarea Profi, iar lista lor urmează să fie postată de Consiliul Concurenţei, pentru comentarii din partea concurenţilor. 

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat sâmbătă,  la un seminar la Sinaia:

„Achiziţia pe care vrea Mega să o facă, a lui Profi, este cea mai complicată operaţiune de concentrare economică pe zona de comerţ alimentar de până acum. Şi atunci, pe de o parte, facem ce facem noi de obicei când avem achiziţii în retail: ne uităm la magazine, care sunt pieţele locale. Şi pentru un client vedem cât este el de dispus să meargă ca să facă cumpărăturile. Vedem pe un cerc, cu raza de 15 minute, ne asigurăm că are suficiente magazine în zonă. Deci asta facem de obicei şi e o operaţiune pe care încercăm să o terminăm în acest an. Ne-au rugat ei ca în noiembrie să fie gata. (…)

Asta discutăm în momentul de faţă cu Mega şi săptămâna viitoare o să ieşim public şi o să anunţăm care sunt magazinele pe care ne-am înţeles ca ei să le vândă şi le vom pune în consultare publică. Dacă ne mişcăm destul de repede, vom posta până pe 4 noiembrie pentru comentarii, în special din partea concurenţilor. Când luăm decizia, o să stabilim care sunt magazinele pe care le vând. (…)

Ce discutăm acum, diferite variante, sunt în jur de 80. Deci îi obligăm să vândă din zonele unde au fie cifră de afaceri, deci din total vânzări în zona respectivă au cotă mare – cotă mare pentru noi înseamnă peste 40% – sau unde au foarte multe magazine, unde au peste 30-40% din magazine.

În cazul acestei tranzacţii, Autoritatea se uită şi în amonte, respectiv la impactul asupra furnizorilor. Şi acolo iarăşi am pus deja în dezbatere publică, de 10 zile, o serie de angajamente pe care vrea Mega să şi le ia. Asta vizează două lucruri. Ideea e cum îi tratezi pe aceşti furnizori care, în general, sunt români, că sunt firme mai mici, în general local. Am spus: unu, să avem nişte reguli generale privind listarea şi delistarea, pentru a duce o anumită transparenţă acestui proces, să nu pară cum pare acum că e cumva arbitrar. Şi regulile astea am vrea să le ţinem pe o perioadă lungă. (…)

Şi mai venim în plus cu o serie de condiţii doar pentru furnizorii actuali ai lui Mega şi Profi, adică acele companii care vând mult în Mega şi Profi să nu fie dezavantajate de această fuziune şi atunci spunem: timp de doi ani nu pot fi delistaţi cei care vând mult în Mega şi Profi. Am zis noi, aceştia să nu poată fi delistaţi decât în anumite condiţii, excepţionale, gen dacă nu livrează marfa sau marfa e foarte proastă. Dar, în principiu, companiile acestea să aibă o anumită protecţie pe doi ani ca să poată, în caz că doresc, să se diversifice. Deci, dacă ei sunt foarte dependenţi de Mega, Profi, au o perioadă în care sunt protejaţi. Poate vor să-şi crească vânzările în alte lanţuri, să nu fie atât de dependenţi de acest furnizor. Astea sunt măsurile pe care vrem să le luăm acum pentru protecţia acestor furnizori, cum spuneam în majoritatea companii locale.

Grupul Ahold Delhaize, proprietarul reţelei Mega-Image, şi-a asumat angajamente privind relaţia cu furnizorii pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale, urmând să facă propuneri în prința pieţei de desfacere, în urma discuţiilor cu reprezentanţii Consiliului Concurenţei.

„Menţionăm că angajamentele propuse până la acest moment vizează exclusiv piaţa de aprovizionare (furnizorii). Urmare a continuării discuţiilor cu Consiliul Concurenţei, vor fi propuse şi angajamente ce privesc piaţa de desfacere”, preciza compania, într-un comunicat transmis pe 10 octombrie.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version