România are o nouă scădere la reciclarea deșeurilor de ambalaje, de doar doar 38,31%, potrivit Clean Recycle, care citează cele mai recente date ale INS. 

La reciclarea sticlei, diminuarea este de la 42,6%, în 2020, la 28,03%, în 2021, iar la metal, de la 51,12% la 44,24%.

Pe de altă parte, se înregistrează progrese modeste în reciclarea plasticului și a hârtiei/cartonului. Rata de reciclare a plasticului a crescut de la 30,05%, în 2020, la 31,59%, în 2021, iar pentru hârtie și carton, de la 63,2% la 67,88%. Cu toate acestea, sunt insuficiente pentru a compensa scăderile semnificative din celelalte sectoare.

„Aceste date reprezintă un nou semnal de alarmă pentru România. Așa cum subliniem de fiecare dată, este clar că România nu realizează progrese suficiente pentru a îndeplini obiectivele de mediu stabilite de Uniunea Europeană. Problemele sunt numeroase, dar este esențial să ne concentrăm pe soluții. Este imperativ să intensificăm eforturile de educare și conștientizare a populației cu privire la importanța reciclării, să îmbunătățim infrastructura de colectare și să implementăm politici eficiente care să stimuleze reciclarea la nivel național. Doar printr-o abordare coordonată și un angajament ferm putem asigura un viitor durabil pentru țara noastră”, declară Cosmin Monda, fondator și CEO Clean Recycle.

În primele 4 luni din an, Clean Recycle a gestionat o cantitate de peste 37.000 de tone de deșeuri de ambalaje pentru cei peste 800 de clienți din portofoliu, din care a fost reciclată o cantitate de 18.000 de tone, iar valorificate prin incinerare 1.700 de tone.

Clean Recycle este unul dintre primii 5 jucători de pe piața locală a transferului de responsabilitate privind deșeurile de ambalaje (OIREP), preluând obligativitatea raportării, colectării și valorificării ambalajelor și deșeurilor din ambalaje puse pe piață de producători și importatori. Clean Recycle gestionează un portofoliu de peste 800 de companii care produc și pun pe piață deșeuri de ambalaje, active pe întreg teritoriul României, din domenii precum FMCG și retail, agribusiness, automotive, distribuție, producție industrială, farmaceutice ș.a.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version