Zeci de specialiști în domeniu participă miercuri la ediția a 21-a a Raportului Media Fact Book.
Impresia generală este că valoarea pieței media din România va crește cu 10% în acest an, urmând să ajungă de la 366 de milioane de euro la 403 milioane de euro.
2017 ar urma să fie al treilea an consecutiv în care se va înregistra creștere a valorii respective, dar cota este încă departe de cea atinsă înainte de startul crizei economice în 2008. Există însă speranța ca piața de media să atingă o nouă valoare record în 2020, cu condiția ca trendul creșterii să fie menținut.
Cea mai mare parte din valoarea pieței media este asigurată de TV, canal cotat la 240 de milioane de euro, cu 13% mai mult decât anul trecut.
Cotată de piață a digitalului crește cu 18%, însă din acest punct de vedere suntem încă departe de valoarea medie înregistrată în Uniunea Europeană.
Interesant este că, în ciuda acestei diferențe, cei mai mulți români se informează zilnic de pe Facebook. Avem 6,9 milioane utilizatori de Facebook, iar dintre aceștia 6,1 milioane petrec cel puțin câte 30 de minute pe zi pe celebrul site de socializare.