Volumul vânzărilor retail de motorină ale Grupului MOL în România a crescut cu aproape 15% în primele 9 luni ale acestui an, în timp ce vânzările de benzină s-au majorat cu aproape 12%, potrivit rezultatelor trimestriale transmise vineri de către companie Bursei de Valori de la Budapesta. 

MOL_Fresh_Corner

Astfel, vânzările de motorină s-au situat la 355 kt în perioada ianuarie-septembrie 2016, față de 310 kt în intervalul similar al anului precedent. Volumul vânzărilor de benzină a avansat de la 112 kt la 125 kt, în aceeași perioadă de referință. 

În al treilea trimestru al anului 2016, volumul vânzărilor retail de motorină a urcat cu circa 12%, de la 118 kt la 132 kt, în timp ce vînzările de benzină au crescut cu peste 9%, de la 43kt la 47 kt.

Rezultatul operațional (clean CCS EBITDA – profit înainde de dobânzi, deprecieri și amortizări, excluzând elementele excepționale și fluctuațiile de prețuri), a fost de 165 miliarde HUF (590 milioane USD).

Având în vedere performanţa solidă din primele 9 luni (cu un rezultat operațional de 1,68 miliarde USD), MOL şi-a îmbunătățit estimarea privind profitabilitatea la nivelul întregului an 2016, majorând nivelul previzionat al rezultatului operațional (clean CCS EBITDA) la circa 2,2 miliarde USD.

MOL a derulat, conform planificării, un program amplu de lucrări de mentenanță periodică la rafinăria Dunărea şi la combinatul petrochimic Tiszaujvaros, ceea ce a avut o influență asupra rezultatelor segmentului Downstream (rafinare și marketing).

Rezultatul operaţional (CCS EBITDA) în acest segment a fost stabil comparativ cu trimestrul anterior, dar s-a situat sub nivelul record înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Achiziţiile Eni Ungaria şi Eni Slovenia au început deja să contribuie la performanța diviziei Retail, care a obținut cel mai bun rezultat din istoria sa.

Producţia de petrol şi gaze a fost de 107 mii barili echivalent petrol (bep) pe zi în trimestrul al treilea, în creştere cu 6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, ca urmare a avansului producţiei de petrol.

Pe ansamblul primelor 9 luni, producţia medie a fost de 110 mii bep/zi, astfel că MOL este pe cale să atingă nivelul superior al intervalului țintit privind producția de hidrocarburi în acest an (105-110 mii bep/zi).

Datorită creșterii producţiei şi eforturilor permanente ale MOL în domeniul controlului costurilor, rezultatul EBITDA al segmentului Upstream (explorare și producție de hidrocarburi) a urcat cu 12%, aceasta fiind prima creștere consemnată după anul 2011.

Grupul MOL a fost din nou inclus în Dow Jones Sustainability World Index (DJSWI), situându-se astfel, după punctajul în materie de sustenabilitate, între cele mai performante companii integrate de petrol și gaze (în segmentul de 15% de la vârful clasamentului). Totodată, Grupul MOL a câştigat prestigioasa distincţie Petroleum Economist Awards 2016, la categoria Cea Mai Bună Companie Downstream a anului.

author avatar
Ilie Radulescu
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version