Specialiştii în educație spun că nu este nimic nenatural să ne expunem copiii la mai multe limbi străine, deoarece efectele sunt benefice pentru dezvoltarea lor, ei înțelegându-i mai bine pe cei din jur.

copii, minnie psyhological center

Un nou studiu, publicat în prestigioasa revistă științifică Psychological Science, de patru cercetători de la Universitatea din Chicago, arată că acei copii care vorbesc mai multe limbi îi înțeleg mai bine pe cei din jur.

Teoria oamenilor de știință s-a conturat după un experiment social, care s-a desfășurat astfel: au rugat un adult să li se adreseze copiilor monolingvi, bilingvi și copiilor care au fost expuși la o limbă străină să mute obiectele care blocau vederea adultului. Copiii au putut vedea mașini de jucărie de diferite mărimi, chiar și o mașină mai mică pe care adultul nu o putea vedea. Când adultul a spus: ”Văd o mașină mică” și i-a solicitat copilului să o mute, copilul bilingv și cel expus la o limbă străină au mutat mașina de mărime medie – adică cea mai mică mașină pe care adultul o putea vedea – un procent de reușită de 75%. Copiii monolingvi au reușit să mute mașina corectă într-un procent de doar 50%. Copiii expuși la alte limbi au fost capabili să înțeleagă o perspectivă diferită, sugerează studiul care a fost efectuat pe copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 6 ani.

“Concluzia relevată de studiul american am observat-o și eu, din practică, de foarte mulți ani, însă abia acum avem dovezi palpabile care să ne demonstreze că micuții multilingvi sau cei expuși la alte limbi au o percepție mai profundă asupra realității înconjurătoare. Totodată, am observat că avantajele comunicative dovedite de copiii poligloți pot avea origini sociale și că expunerea multilingvistică a copilului poate fi cheia dezvoltării sale sociale, cu efecte foarte bune pe termen lung”, declară specialistul în educație Ștefania Filip, coordonatorul Centrului Educațional Helen Doron English.

În același timp, specialistul afirmă că dacă ne raportăm la adulți, deja a devenit o axiomă zicala conform căreia persoanele care vorbesc mai multe limbi au avantaje atât din punct de vedere profesional, cât și în viața sa personală.

“De aceea, opinia mea profesională este că nu e nimic nenatural să ne expunem copiii la mai multe limbi străine. Din contră, vom avea plăcuta surpriză să constatăm că micuții noștri vor înțelege mult mai bine ce se întâmplă în jurul lor, iar efectele pozitive se vor resimți chiar și atunci când vor deveni adulți. Ne bucurăm să putem oferi educație de cea mai bună calitate copiilor prin cursurile specializate de predare a limbii engleze ca limba maternă de la Helen Doron English. Locațiile Helen Doron English sunt în toată țara și noi centre educaționale se deschid în mod constant pentru a aduce cât mai aproape de copii și de părinți educația de calitate”, adaugă Ștefania Filip.

Helen Doron English este o instituție internațională cu un succes de 30 de ani în predarea limbii engleze pentru copii de la 0 la 18 ani. Peste 2 milioane de copii din intreaga lume  vorbesc astăzi engleza datorită Helen Doron English. Centrul Internațional Helen Doron English din Constanța a fost nominalizat la Gala “Zece Oameni de Valoare pentru Constanța”, pentru prestigioasa activitate din domeniul educației copilului.

author avatar
Madalin Bulf
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version