Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a organizat marți o consultare pe marginea Procedurii privind managementul cazurilor de violenţă în şcoli, precizând că prevenirea şi combaterea acestora reprezintă priorităţi ale mandatului său.

La discuții au participat circa 20 de reprezentanţi ai elevilor, profesorilor, părinţilor, societăţii civile şi instituţiilor partenere (Direcţia Siguranţă Şcolară, Agenţia Naţională Antidrog), potrivit unui comunicat de presă.

Scopul discuţiei a fost analizarea observaţiilor şi propunerilor primite în perioada de consultare publică, derulată începând cu 19 iulie, privind modalităţile de lucru, regulile de aplicat şi responsabilităţile persoanelor implicate în managementul cazurilor de violenţă, precum şi în gestionarea altor situaţii corelate.

„Prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar reprezintă priorităţi ale mandatului meu. M-a bucurat entuziasmul cu care a fost primită această procedură de către elevi, profesori, părinţi şi de către reprezentanţii organizaţiilor non-guvernamentale. Toţi cei prezenţi la consultarea de astăzi au apreciat demersul nostru şi iniţiativa de a aduna, într-un singur document, toţi paşii ce trebuie parcurşi în procesul de gestionare a unui caz de violenţă şcolară. Avem, astfel, un traseu uşor de urmărit, ceea ce oferă posibilitatea intervenţiei rapide şi coordonate”, a declarat Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, potrivit comunicatului.

În cadrul discuţiilor, cei mai mulţi dintre reprezentanţii organizaţiilor prezente au atras atenţia asupra importanţei informării, formării şi susţinerii pe termen lung a personalului din învăţământ privind aplicarea acestei proceduri.

Ministerul Educaţiei a menţionat că lucrează la materiale tematice de informare şi va solicita structurilor subordonate să iniţieze întâlniri de informare şi colaborare cu instituţiile partenere, la începutul anului şcolar 2023 – 2024.

Procedura iniţiată şi propusă de Ministerul Educaţiei are în vedere:
* fapte de violenţă (cazuri uşoare şi grave) între antepreşcolari/preşcolari/elevi, săvârşite în mediul şcolar;
* fapte de violenţă asupra antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor, săvârşite de membri ai personalului unităţii de învăţământ, în mediul şcolar;
* fapte de violenţă asupra personalului unităţii de învăţământ, săvârşite de elevi, în mediul şcolar;
* situaţii corelate: suspiciune de port sau folosire, fără drept, de obiecte periculoase; suspiciune de implicare în alte infracţiuni (furt, tâlhărie), suspiciune de consum de substanţe psihoactive;
* suspiciuni de violenţă comisă asupra copilului în afara mediului şcolar (violenţă domestică, trafic de persoane etc.). 

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version