În lipsa manualelor, elevii de clasa a V-a vor studia în prima parte a anului școlar 2017-2018 pe baza unui compendiu introductiv pentru gimnaziu, a anunțat ministrul Educației, Liviu Pop.
În cursul zilei de luni, 4 septembrie, au fost distribuite 82.200 de exemplare în 20 de județe.
Până la începerea noului an școlar, compendiul va ajunge în toate unitățile de învățământ gimnazial din ţară.
În total au fost comandate 177.000 de exemplare, care au costat 732.780 de lei.
Compendiul introductiv pentru gimnaziu include resurse de învățare și propune o abordare modernă, interactivă, sintetică, menită să încurajeze gândirea critică şi comunicarea prin activităţile şi aplicaţiile integrate.
Suplimentar, pentru dezvoltarea unor activităţi de învăţare se fac trimiteri inclusiv la materiale disponibile on-line.
Documentul are 296 de pagini și este structurat pe 6 arii curriculare: Limbă şi comunicare (Limba şi literatura română, Limba modernă 1 – Engleză și Franceză și Limba modernă 2 – Engleză, Franceză și Germană), Matematică și Științele Naturii (Matematică, Biologie), Om și societate (Educație socială, Istorie, Religie – cultul ortodox, Geografie, Religie – cultul penticostal), Arte (Educație plastică, Educație muzicală), Tehnologii (
Cele mai importante avantaje ale acestei resurse de învățare sunt următoarele:
- accesul la resurse de învăţare absolut necesare, în contextul în care anumite discipline (Informatică şi TIC) sunt studiate pentru prima dată
- accentul se mută de pe conţinuturi, esenţializate în acest material, pe crearea unor contexte de învăţare relevante în dezvoltarea competenţelor generale şi specifice indicate de programele şcolare
- elevii au ocazia să facă mai ușor legături între diferite discipline prin intermediul unor activități prin care pot extinde/transfera achizițiile în contexte noi.
Conţinutul a fost elaborat de grupuri de lucru cu experienţă în dezvoltare de curriculum, sub coordonarea metodologică a Institutului de Ştinţe ale Educaţiei, instituţie în subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale. În plus, resursele pentru fiecare disciplină au primit aviz favorabil şi din partea unui referent ştiinţific (cu expertiză de specialitate și curriculară). Principiul pedagogic esenţial pe care acest material îl dezvoltă este cel de învățăre activă, în care elevul nu este doar un receptor, ci un participant activ la propria învăţare.