Ministrul Educaţiei, Liviu Pop, vrea ca lucrările de la toate examenele naţionale – evaluări, bacalaureat, definitivat, titularizare, concurs pentru ocuparea posturilor de directori – să fie scanate și corectate online, astfel încât cadrele didactice să poată face acest lucru şi de acasă.

Lucrările ar urma să fie criptate cu ajutorul STS.

Decizia a fost anunţată în cadrul întâlnirii Comisiei de Dialog Social, la Ministerul Educaţiei.

Până în acest moment, niciun reprezentant ai Ministerului Educaţiei nu a făcut nicio declaraţie pe acest subiect, urmând să fie transmis un comunicat de presă în acest sens.

Însă Federaţia Asociaţiilor de Părinţi nu este de acord cu propunerea, invocând “lipsa unui cadru instituţional”.

„Se schimbă absolut tot ce înseamnă concursuri, că e vorba despre evaluările naţionale, ca este concurs de directori sau examen de definitivat şi titularizare, propunerea şi hotărârea ministerului a fost ca să se implementeze o evaluare online prin care toate evaluările să fie scanate, iar corectare se va face de evaluatori aleatori. Metodologia spune că această evaluare se poate face şi de acasă. Noi, ca reprezentanţi ai părinţilor, nu suntem de acord cu această evaluare, deoarece nu există un cadru instituţional în care se poate face această evaluare”, a explicat vicepreşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi, Eugen Ilea.

Nici elevii nu sunt încântați, deoarece îşi griji pentru securitatea lucrărilor.

„Ministrul a lansat în Comisia de Dialog Social această propunere interesantă prin care lucrările să fie corectate printr-o aplicaţie online, care să fie făcută cu ajutorul STS. Elevul va primi un cod de bare care îi va secretiza lucrarea. Doresc să cer asigurări că orice măsură de acest gen va fi făcută doar dacă se vor oferi asigurări tuturor candidaţilor de la examenele naţionale că vor exista condiţii maxime de securitate şi că nu va fi periclitată obiectivitatea şi echitatea evaluării”, a declarat preşedintele Asociaţiei Elevilor din Constanţa, Alexandru Manda.

În schimb, la propunerea elevilor, probele orale din cadrul examenului de bacalaureat ar putea fi susţinute în luna februarie.

„Iniţiativa vine în urma sesizărilor primite din cauza caniculei la care au fost supuşi candidaţii, care au dat în acest an examenul de bacalaureat din sesiunea iunie-iulie. Noi am solicitat, iar ministerul a ţinut cont ca probele de competenţe să fie susţinute în timpul anului şcolar, iar în anul 2018, acestea să fie susţinute în luna februarie, urmând ca în vară să fie organizate probele scrise”, a precizat Manda.

Preşedintele Asociaţiei Elevilor din Constanţa a mai spus că a cerut și ca probele scrise să fie susţinute în perioada 18-22 iunie, cu o săptămână mai devreme decât şi-a propus ministerul:

“Această propunere a survenit multiplelor sesizări pe care le-am primit cu privire la condiţiile la care au fost supuşi candidaţii, condiţii grele pentru nişte elevi, care, pe 35 de grade, au fost nevoiţi să susţină un exemen care le decide soarta”.

Reprezentanţii elevilor spun că această schimbare le va oferi candidaţilor timp pentru a se concentra exclusiv pe probele scrise pe care le susţin la finalizarea clasei a XII-a.

Potrivit calendarului proiectului de metodologie pentru examenul de bacalaureat, candidaţii ar urma să se înscrie în perioada 29 ianuarie-2 februarie, iar evaluarea competenţelor lingvistice, digitale şi într-o limbă de circulaţe internaţională să fie susţinute între 12 şi 22 februarie 2018.

 Probele scrise la cele trei discipline ar putea fi susţinute în perioada 25-28 iunie 2018, urmând ca pe 4 iulie să fie publicate primele rezultate, iar cele finale, după soluţionarea contestaţiilor, să fie afişate pe 9 iulie.
author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version