Când auzim de mesaje subliminale, primul lucru la care ne gândim sunt reclamele de la TV, radio, cinema sau la banerele stradale şi, automat, le asociem cu dorinţa corporaţiilor de a ne “forţa” să cumpărăm din ce în ce mai mult produsele lor.
Cu toate acestea, specialiştii afirmă că din cauza folosirii de către marii publicitari a acestei tehnici de comunicare într-un scop nenatural, s-a indus o percepţie greşită asupra conceptului, şi anume că receptorul, cel care este ținta acestor mesaje, pierde controlul asupra sinelui şi este foarte uşor de manipulat.
Totodată, aceştia afirmă că mesajul subliminal este acea informație care trece de filtrul minții conștiente și, fără a fi perceput de acesta, pătrunde la nivel de minte subconștientă, la nivel de crezuri, valori și dorințe. Acesta este principiul pe care se bazează toți cei care doresc să manipuleze clientul în a alege un anumit produs.
“Ei bine, de ce să nu ne folosim exact de același principiu, dar de data asta în mod conștient? Putem să ne „manipulăm” singuri și să lucrăm cu subconștientul nostru folosind o tehnică extrem de simplă și de eficientă care ne permite să lucrăm la nivel subliminal, pentru a obține exact ce ne dorim. Terapia Subliminală este una dintre tehnicile cele mai eficiente şi mai uşor de realizat, care se foloseşte la descoperirea acelor aspecte din noi care generează dizarmonie. Odată descoperite, acestea sunt recondiționate pentru a ne ajuta să devenim mai puternici şi mai încrezători în forțele noastre”, afirmă Eugen Popa, preşedintelui Asociaţiei Române de Hipnoză.
Potrivit specialistului, în Terapia Subliminală se pleacă de la premisa că subconștientul nostru sau personalitatea noastră este alcătuită din aspecte sau părți, la fel cum o echipă este alcătuită din membri săi. Toate aceste părți sunt centralizate și conectate la o parte centrală.
Rolul unui specialist într-o astfel de tehnică terapeutică este să se conecteze la această parte centrală şi să îl ajute pe client să îşi angajeze inconştientul pentru a descoperi cauzele problemelor, indiferent că sunt de ordin fizic, emoţional, intelectual sau comportamental, pentru ca apoi să le rezolve, prin re-cadrare şi re-condiţionare.
De asemenea, Eugen Popa afirmă că Terapia Subliminală este foarte ușor de utilizat de oricine, fie în scopul dezvoltării personale, cât și ca metodă terapeutică.
“Procesul este unul foarte simplu și odată învățat poate fi aplicat ori de câte ori dorim, fie cu ajutorul unui specialist sau autogen, de noi înșine. Acest lucru implică un proces simplu de vizualizare și imaginativ care permite comunicare directă cu nivelul subconștient al minții noastre. În același timp, ne putem folosi de această tehnică pentru a ne ecrana și proteja de multitudinea de mesaje subliminale cu care suntem bombardați în fiecare zi, astfel încât să putem, în sfârșit, să gândim liber și să facem alegeri conștiente, congruente cu valorile și crezurile noastre profunde”, explică el.
“Puterea Minții”
Pentru a elucida adevăratul sens şi scop al Terapiei Subliminale ca proces terapeutic și pentru a populariza cât mai mult această știință și artă terapeutică și de dezvoltare personală, Asociaţia Română de Hipnoză, în parteneriat cu Pro Succes Training, a lansat proiectul “Puterea Minții”, adresat atât formării viitorilor specialişti în domeniu, cât şi publicului larg.
Acesta conține o colecție selectă de programe specializate de formare în tehnici inovatoare de lucru cu forța extraordinară a subconștientului, cum sunt Terapia Resurselor, Terapia Subliminală sau Trainingul Profesional de Hipnoză.
Detalii, la http://www.prosuccesstraining.ro/product/formare-terapia-subliminala/
Eugen Popa este unul dintre cei mai cunoscuţi şi bine pregătiţi traineri din România şi preşedintele Asociaţiei Române de Hipnoză. De-a lungul carierei s-a specializat atât în metode de terapie și dezvoltare personală Occidentale (Hipnoză, NLP, Mindset, Habits, Psihologie Pozitivă) cât și Orientale (Meditație, Yoga, Spiritualitate), fiind astăzi un trainer holistic în toată puterea cuvântului.
Studiile sale l-au purtat pe trei continente, în Europa, Asia și Statele Unite, iar până în prezent a susţinut conferinţe, traininguri şi workshop-uri în Thailanda, Statele Unite ale Americii, Brazilia, Turcia, Grecia, Anglia, Germania etc., la care au participat mii de oameni.