Universitatea de Arte din Târgu-Mureș organizează la Teatrul Studio, în perioada 24-27 octombrie, Săptămâna antreprenoriatului studențesc.
Evenimentul este menit să le ofere studenților și absolvenților UAT informații de ordin practic, decantate în urma unor experiențe relevante, dar și teoria esențială pentru îndeplinirea obiectivelor proiectelor personale și profesionale. Experții și profesioniștii invitați vor facilita, în acest sens, accesul participanților la diverse instrumente și resurse.
Precizările transmise redcției:
Societatea Antreprenorială Studențească din cadrul Universității de Arte din Târgu-Mureș (SAS UAT) promovează și creează oportunități de dezvoltare profesională pentru tinerii la începutul carierei (studenți și absolvenții ultimelor trei promoții). Este un incubator (idei și proiecte), gândit să pună în valoare resursele de creativitate existente în spațiul universitar, prin conectarea lor cu mediul de afaceri/profesioniștii și publicul artelor spectacolului.
Programul evenimentului se va desfășura, după cum urmează:
Luni, 23 octombrie și marti, 24 octombrie (orele 11:00-13:00 și 14:00-17:00), Teatrul Studio
Atelier: Antreprenoriat cultural, cu Alex Floroiu
Atelierul își propune să ofere participanților noțiuni teoretice de bază și instrumente de dezvoltare a unei afaceri în domeniul cultural și creativ. Pe lângă elementele de management proiecte și antreprenoriat, marketing și PR, vânzări și finanțări, organizare evenimente și impresariat artistic, participanții vor înțelege bazele industriei creative, modul ei de funcționare și criteriile juste de referință în construirea unei cariere antreprenoriale solide.
Alex Floroiu este actor, trainer, manager de proiecte, impresar artistic, antreprenor cultural și președinte al Breslei Actorilor (https://www.breaslaactorilor.ro/)
Miercuri, 25 octombrie (orele 10:00-13:00), Casa Bolyai (Str. Papiu nr. 19/2, intrarea din strada Kőrösi Csoma Sándor)
Atelier: Growth Hacking, pentru că mărimea contează, cu Katalin Orosz
În calitate de consultant de afaceri, Katalin Orosz îi ajută pe antreprenori să găsească noi modalități de a-și dezvolta afacerile. După o carieră de succes ca director de marketing la MOL România și Autonet, Katalin Orosz a absolvit un MBA (Master în Business Administration) în Montreal, Canada și a lucrat ca director de marketing pentru companii multinaționale precum Eli Lilly și Nestle. Bazându-se pe anii de experiență în vânzări, Katalin Orosz va vorbi despre ce este Growth Hacking și despre ceea ce ne poate limita în capacitatea noastră de a ne dezvolta ca antreprenori și ca oameni.
Miercuri, 25 octombrie (orele 14:00-17:00), Casa Bolyai (Str. Papiu nr. 19/2, intrarea din strada Kőrösi Csoma Sándor)
Atelier: Oportunități de afaceri pentru tineri și calea spre succes în condițiile actuale, cu Róbert Vincze
Róbert Vincze este lider și trainerul principal la Seminar Consulting România (https://seminarconsulting.ro/ro/). Om de afaceri experimentat și un vorbitor inspirat, el a început să facă afaceri când avea doar 21 de ani, iar șase ani mai târziu a gestionat unsprezece businessuri simultan. Din 2016, în calitate de director-trainer al Seminar Consulting România, a instruit cu succes mii de directori generali din Ungaria și România.
Joi, 26 octombrie (orele 11:00-13:00 și 14:00-17:00), Casa Bolyai (Str. Papiu nr. 19/2, intrarea din strada Kőrösi Csoma Sándor)
Atelier: Finanțarea proiectului cultural. De la ideea artistică la redactarea unei cereri de finanțare, cu Ioana Baalbaki
Muzicolog, manager artistic și violonist, lect. dr. Ioana Baalbaki îmbină cu succes, de peste 15 ani, activitățile artistice cu cele conexe proiectelor culturale. S-a implicat în echipa de implementare a numeroase proiecte internaționale, a inițiat proiecte importante, este membru fondator al Asociației Culturale „Notes&Ties“ și al Asociației Cultura Viva Sighișoara, sub umbrela cărora a scris, câștigat și decontat cu succes cereri de finanțare pentru granturi SEE, AFCN, primării și consilii județene. A fost cadru didactic asociat al Academiei Naționale de Muzică „Gh. Dima“ și a fost invitată să susțină cursuri la Universitatea din Atena (2019) și la Conservatorul din Livorno (2023). Din 2017, este cadru didactic al UAT, la Departamentul de Muzică, iar din 2018 este evaluator AFCN.
Vineri, 27 octombrie (orele 11:00-13:00 și 14:00-17:00), Teatrul Studio
Atelier: Școala privată de muzică – model de antreprenoriat artistic, cu Nicole David
Nicole David și-a început cariera în muzică studiind pianul la Liceul de Arte „Regina Maria“ din Alba Iulia. A continuat apoi la Academia Natională de Muzică „Gh. Dima“, unde s-a specializat în regie teatru muzical și jazz. A făcut parte din trioul vocal 3 o’clock, alături de care a cântat la numeroase evenimente, festivaluri și emisiuni TV. Din 2016, este vocal coach la Voltaj Academy (https://voltajacademy.ro/), în Cluj-Napoca, unde a avut oportunitatea de a transforma vocile a sute de vocaliști pasionați de muzică.
Conf. univ. dr. Irina Ionescu (președinte al Consiliului executiv SAS UAT): „Antreprenoriatul nu mai poate fi ignorat astăzi în conturarea politicilor culturale, dat fiind că organizațiile independente/inițiativele particulare, alături de instituțiile oficiale, sunt esențiale pentru dezvoltarea sectorului cultural și creativ, schimbarea unor atitudini, îmbunătățirea standardului de viață la nivelul orașelor/localităților, care devin astfel mai atrăgătoare pentru investitori, forța de muncă (sezonieră/temporară/permanentă) și turiști.
Societatea Antreprenorială Studențească din cadrul Universității de Arte din Târgu-Mureș (SAS UAT) îi însoțește pe studenți și absolvenți (ultimele trei promoții) în efortul lor de a înțelege particularitățile/excepționalitatea domeniului artelor spectacolului și mecanismele pieței (un mod de organizare firească a activității economice, ce nu poate fi ignorat), cu factorul său competitiv și potențialul de creștere, cu infrastructura pe care o folosește și cu dezvoltarea pe care o aduce. Organizațiile independente/inițiativele particulare în domeniul artelor spectacolului trebuie susținute/protejate pe/în piață, înțelegând perfect felul în care funcționează, regulile ei și conceptului de marketing, contextul social și specificul local.
Cultura ne definește ca indivizi/comunitate/națiune, ne oferă sentimentul de apartenență, ne amintește cine suntem, ne spune povestea – este însăși autobiografia noastră. Astfel, – simbolic, estetic și economic – valoarea ei (ca formă a creativității) pentru societate este imensă.
Impresarii artistici, liderii organizațiilor independente și inițiativelor particulare în artele spectacolului – antreprenorii domeniului, ca facilitatori ai întâlnirilor cu publicul, este esențial să înțeleagă – din acest motiv, în primul rând – că activitatea lor are o valoare socială esențială, care ar trebui să primeze, întotdeauna, chiar în fața intereselor comerciale.“
Universitatea de Arte din Târgu-Mureș a inițiat, de-a lungul anilor, numeroase proiecte de amploare, cu miză națională și internațională. Societatea Antreprenorială Studențească (SAS UAT) va continua să încurajeze generațiile actuale de studenți și absolvenții ultimelor trei promoții, conform cadrului legal și obiectivelor sale, în organizarea unor evenimente similare, bazate pe creativitate artistică și antreprenorială.
Proiectul Săptămâna antreprenoriatului studențesc este finanțat de Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Superior (CNFIS-FDI-2023-F-0100).