Anularea cererii de portare a unui număr de telefon se face doar la furnizorul la care solicitantul a intenţionat să se porteze, cel mai târziu cu 24 de ore înainte de momentul stabilit pentru realizarea portării, potrivit Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Anularea portării se face printr-o cerere, care trebuie depusă, preferabil, la reprezentanţa operatorului unde a fost solicitată iniţial portarea. Dacă utilizatorul doreşte să solicite anularea procesului de portare, trebuie să ţină cont de faptul că are la dispoziţie o perioadă foarte scurtă.

Totodată, cererea trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înaintea momentului convenit pentru realizarea portării. În cazul depăşirii acestui termen, portarea numărului va fi finalizată.

Întreaga perioadă de portare este, în condiţii normale, de trei zile lucrătoare. În cazul în care momentul iniţial convenit pentru portare este într-o zi de luni, iar intervalul orar transmis de furnizorul acceptor este luni dimineaţa, cererea trebuie depusă până cel târziu joi seara (din săptămâna anterioară), iar dacă intervalul orar este în a doua parte a zilei, cererea trebuie depusă până cel târziu vineri în prima parte zilei.

Formularul tip, care trebuie completat pentru a iniţia anularea portării, poate fi obţinut de la furnizorul acceptor (noul furnizor), fiind disponibil şi pe pagina de internet a acestuia.

Totodată, pe parcursul procesului de portare, furnizorul în reţeaua căruia se doreşte portarea poate aloca utilizatorului un număr de telefon provizoriu, pentru ca acesta să beneficieze deja de noua ofertă. Furnizorul acceptor trebuie, însă, să asigure şi posibilitatea portării unui număr de telefon fără alocarea unui număr provizoriu.

Dacă acceptă numărul provizoriu, la depunerea cererii de portare utilizatorul are două opţiuni în cazul în care portarea nu se finalizează: să continue relaţia contractuală cu furnizorul acceptor care îi va furniza servicii prin intermediul numărului provizoriu (adică să aibă un contract şi cu acest furnizor) sau să renunţe la numărul provizoriu şi implicit la contractul aferent acestuia.

Furnizorul acceptor are obligaţia să informeze utilizatorii despre aceste opţiuni.

Operatorii de telefonie trebuie să ofere utilizatorilor, gratuit, toate informaţiile legate de procesul de portare, inclusiv prin intermediul serviciului de relaţii cu clienţii şi pe pagina proprie de internet. În acelaşi timp, operatorii sunt obligaţi să pună la dispoziţia utilizatorilor, în cadrul oficiilor comerciale, formularele necesare portării, precum şi procedura de depunere, de validare şi de anulare a cererii de portare.

În anul 2020, Autoritatea a primit în total 144 de petiţii, din care 34 s-au referit la anularea procesului de portare şi 12 la alocarea numerelor de telefon provizorii. În prima jumătate a acestui an, au fost 78 de petiţii, dintre care 22 pe tema anulării portării şi 3 -privind alocarea de numere provizorii.

ANCOM le recomandă utilizatorilor să analizeze cu atenţie contractele pe care le semnează, acordând o atenţie sporită documentelor destinate procesului de portare, în special secţiunii referitoare la alocarea numărului provizoriu, şi, nu în ultimul rând, să ceară de la furnizorul acceptor exemplarele documentelor semnate (cereri de portare, de anulare, contracte etc.) şi să le păstreze.

Utilizatorul poate face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portării) în cazul în care întâmpină dificultăţi pe parcursul procesului de portare, dar se poate adresa şi la ANCOM.

Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii.

Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version