Postis, prima platformă digitală dezvoltată în România pentru automatizarea, optimizarea și managementul unitar al proceselor de last-mile delivery, aniversează 5 ani de la lansare.
Într-un context în care e-commerce-ul a înregistrat o creștere rapidă, tehnologiile digitale au devenit tot mai accesibile și prezente în business-ul și viața românilor, obiceiurile de cumpărare s-au schimbat, iar nevoile consumatorilor au devenit mai complexe, Postis a fost primul startup LogTech din România. Compania a pariat pe puterea tehnologiei pentru a fi un deschizător de drumuri într-un domeniu complex precum logistica bazată pe date.
În 2017, a început să folosească Inteligența Artificială pentru automatizarea deciziilor de business și optimizarea proceselor de livrare și post-livrare a comenzilor din magazinele online. În anii care au urmat, compania a contribuit la extinderea abordării omnichannel și la simplificarea interacțiunilor de cumpărare oriunde au loc, în magazine fizice sau digitale. Prin integrarea într-o singură platformă a sistemelor și soluțiilor de transport utilizate, comercianții au putut să asigure o experiență unitară pe tot parcursul procesului de cumpărare, de la primul click către site, până la livrarea propriu-zisă și dincolo de ea.
În cei 5 ani de la lansare, Platforma Postis a adus numeroase inovații tehnologice și a adăugat în premieră pe piața românească instrumente menite să simplifice și să eficientizeze procesele de livrare și să îmbunătățească experiența oferită cumpărătorilor finali. Dintre acestea, amintim:
- Postis CX Tracker, instrument prin care clienții finali pot acorda feedback companiilor de la care au făcut cumpărături imediat după livrarea comenzii. Prin formulare de rating, feedback și NPS (Net Promoter Score), retailerii află în timp real ce e important pentru cumpărătorii lor și care sunt zonele care trebuie îmbunătățite în procesele lor de livrare;
- Parcely by Postis, prima aplicație de urmărire în timp real a livrării tuturor comenzilor, indiferent de comerciant și de firma de curierat, destinată cumpărătorilor din România și în curând, din alte țări europene;
- Lansarea Click-to-Door, un concept revoluționar de integrare a proceselor logistice și de livrare. Pe baza acestuia, Postis a realizat în 2021 primul raport amănunțit dedicat pieței de e-commerce, în care au fost analizate relațiile de cauzalitate pe tot parcursul experienței de cumpărare, de la prima interacțiune online cu comunicarea promoțională a retailerilor, continuând cu accesarea site-ului, vizualizarea informațiilor despre produse, selecția în coșul de cumpărături a opțiunilor de achiziție și livrare, până la livrarea coletului la ușa clientului și interacțiunile de după;
- Postis Delivery Widget, instrument care se implementează în coșul de cumpărături al magazinului online pentru a le oferă cumpărătorilor posibilitatea de a decide unde, când și cum le sunt livrate comenzile. Prin diversificarea opțiunilor de livrare, retailerii pot să răspundă mai bine preferințelor și nevoilor specifice fiecărui client, îmbunătățesc constant experiența oferită și pot crește rata de conversie și loialitatea față de brand;
- Postis Driver App, aplicație mobilă pentru dispecerizarea și managementul comenzilor direct pe telefonul șoferilor, dedicată companiilor care au flote de vehicule proprii și doresc să le integreze cu restul soluțiilor de livrare utilizate pentru un management unitar, eficient și predictibil.
Cum arată Postis la 5 ani de la lansare și ce urmează
Postis a devenit una dintre cele mai importante și avansate platforme IT specializate în logistică și livrări last-mile din Europa, fiind prezentă și asigurând servicii de optimizare a livrărilor în Europa Centrală și de Est, Europa de Sud-Est, Regiunea Balcanică și Europa de Vest.
Extinderea rapidă a fost facilitată de încheierea de parteneriate strategice, atât cu clienți locali și internaționali precum Auchan, Carrefour, Cărturești, Intersport, Cora Hypermarche, Elefant, Flanco, IKEA, Mathaus, Nala Cosmetics, Noriel, Romstal, Secom, Vivre etc., cât și cu parteneri de business și tehnologie, dintre care amintim Axes Software, BaseLinker, ContentSpeed, DSV, Gebruder Weiss, Innobyte, Pluriva, Point Logistix, Teamshare, VTEX, Wizrom, și mulți alții.
„În urmă cu 5 ani, ne-am asumat misiunea ambițioasă de a redefini procesele de logistică și de a le oferi companiilor control și transparență pe segmentul de livrare și post-livrare. Drumul nu a fost ușor, însă având încredere că ceea ce ne-am propus va rezolva niște probleme reale de business și va face munca și viața transportatorilor, retailerilor și a clienților lor mai bune, am reușit. Alături de clienții și partenerii noștri, am deschis noi drumuri, am adus în piață un nou mod de a gândi și, prin puterea tehnologiilor Postis, am contribuit la modernizarea și transformarea a trei industrii foarte importante: transport, logistică și retail. Vom continua să inovăm, să aducem noi instrumente avansate și să aducem eficiență, transparență și control în business-ul clienților noștri, în România și peste tot în lume”, spune Mircea Stan, CEO și fondator al Postis.
În prezent, Postis asigură:
- un catalog cu peste 200 de curieri, livratori și transportatori, pentru toate tipologiile de produse și experiențe de client, facilitând livrări în și din peste 25 țări; mai mult, 40% din venituri provin din procesarea livrărilor către și din alte teritorii decât România;
- servicii de automatizare, optimizare și management al livrărilor pentru peste 200 de clienți, atât medii și mari, locali și internaționali;
- creșteri constante ale business-ului timp de 5 ani consecutivi, ajungând la finalul anului 2021 la 1 milion de euro venituri recurente.
Compania are sediul central în București, un birou regional în Wrocław, Polonia și, până la finalul anului, îl va deschide pe cel de-al doilea în Germania.
Despre Postis
Lansată comercial în urmă cu 5 ani, Platforma Postis integrează toți furnizorii semnificativi de distribuție și livrare și poate fi utilizată de orice companie din România și Europa care transportă și livrează bunuri. Prin automatizarea proceselor de livrare și optimizarea lor cu ajutorul inteligenței artificiale, companiile își pot crește productivitatea, pot simplifica operațiunile, pot optimiza costurile, își diversifică opțiunile de livrare, îmbunătățesc experiența și relația cu clienții, își pot scala afacerea, ajusta modelul de business sau pot intra rapid pe noi piețe.