Plecând de la ideea că Radu Moraru, cunoscut drept “Nașul” – atât în România, cât și în țările unde televiziunea Nasul.TV se “prinde” -, vorbește serios când ne spune că va candida pentru funcția de președinte la alegerile din decembrie 2019, vă propunem o analiză bazată pe Schema SWOT.
În următoarele săptămâni, le vom face astfel de analize și celorlalți candidați, nominalizați de partide.
UPDATE: Emisiunea din 17 decembrie 2018 – Nașul.TV
S-a discutat despre Analiza SWOT – prima oră, despre cum Barna, Ghinea și Drulă au pus mâna pe USR – 1h si 17 min, despre cum Cioloș are partid – 1h și 54 min și despre Delirul lui Dragnea – 2h și 1 min!
După cum se știe, ideea analizei strategice SWOT a fost expusă în anii ‘70 de Institutul de Carcetări Stanford din SUA, ca metodă de lucru pentru dezvoltarea unui proiect de afaceri.
Iar cum alegerile politice au devenit o afacere, am analizat șansele lui Radu Moraru de a ajunge președinte, prin prisma Analizei SWOT.
Analiza SWOT se realizează, în general, în prima fază a unui proiect, funcționând ca o radiografie a CANDIDATULUI într-un context.
Astfel, Analiza SWOT ne arată cum se poate dezvolta CANDIDATUL în funcție de factorii de influență interni și externi, precum și poziția CANDIDATULUI pe piața politică în raport cu ceilalți competitori.
Așadar, conform Analizei SWOT, să prezentăm mai întâi situația de pe eșichierul politic al CANDIDATULUI Radu Moraru, strict Dependentă de el.
Să începem cu Punctele Tari care îl definesc pe CANDIDATUL Radu Moraru:
-
Foarte cunoscut în societatea românească;
-
Fără probleme penale, neimplicat în corupție și neînregimentat politic;
-
Bun vorbitor;
-
Patronul televiziunii Nașul.tv – suport media la dispoziție 100%;
Și iată care sunt Punctele Slabe ale CANDIDATULUI Radu Moraru:
-
Lipsa unui partid, ca susținător politic într-o campanie electorală dură;
-
Are dușmani politici și economici;
-
Imagine de “Gică contra” și atotștiutor;
-
Obsesia implicării serviciilor secrete la toate nivelurile;
-
Situația financiară precară a afacerilor sale;
-
Lipsa unei bune prezențe – ramificare – pe rețelele de socializare;
-
Radicalizare prin Creștinism;
-
Ticuri de exprimare foarte enervante și jignitoare.
Acum să trecem în revistă, conform Analizei SWOT, situația de pe eșichierul politic al CANDIDATULUI Radu Moraru total Independentă de el.
Să începem cu Oportunitățile din piața politică:
-
Imaginea dezastruoasă a partidelor clasice care dețin supremația în România;
-
Corupția uriașă în rândul clasei politice;
-
O încredere foarte scăzută în actualii lideri politici, posibili contracandidați;
-
Partidele mici care nu au lideri de anvergură;
-
Mulțimea uriașă a românilor care nu participă la vot – circa 1o milioane de oameni;
-
28 de ani de minciuni politice și neîmpliniri economico-sociale;
Și iată care sunt Amenințările care planează asupra CANDIDATULUI Radu Moraru:
-
Opoziție din partea tuturor partidelor parlamentare;
-
Partidele noi – “lupii tineri”;
-
Lipsa unei mass-media echidistante în România;
-
Lipsa de fonduri în vederea campaniei electorale;
-
Uriașa indolență față de adevăr a votanților, care își iau informații de pe rețelele de socializare;
-
Ușurința unei bune părți a populației de a se mulțumi cu puțin, de falsa frică a pierderii condițiilor actuale;
Dacă Radu Moraru NU își bate joc de oameni și este serios anunțul că va candida ca independent la prezidențialele din decembrie 2019, din analiza SWOT rezultă că Nașul are potențial de a deveni un CANDIDAT de cursă lungă – poate trece de Turul I în alegerile prezidențiale din 2019.
Dacă punem în balanță, pe un taler punctele sale tari și oportunitățile, iar pe celălalt taler punctele slabe și amenințările, ajungem la concluzia că:
-
Moraru este mult în urma liderilor PSD, ALDE și PNL;
-
Moraru este ușor în urma USR-Barna și MRÎ-Cioloș;
-
Moraru este înaintea partidelor personalizate ProR-Ponta, UNPR-Oprea, UDMR-Hunor și alți candidați independenți.
Contextul Analizei SWOT pentru Radu Moraru – sunt cinci mulțimi de votanți în totalul de circa 18,5 milioane de români:
-
votanții clasici – deținuți peste 80% – circa 4 milioane de oameni – de partidele clasice;
-
votanții virtuali – deținuți peste 90% – circa 2,5 milioane de oameni – de USR și Cioloș;
-
votanții exigenți – mulțimea de votanți conștientă de votul ei, mereu în așteptare de lideri de caracter – circa 1 milion de oameni;
-
votanții nemulțumiți – liberi de contract – circa 10 milioane de oameni;
-
votanții radicali – care NU participă din principiu la vot – circa 1 milion de oameni.
Așadar, Radu Moraru are la dispoziție UN AN pentru a dezvolta un brand politic de nivel național.
Din cauză că timpul este foarte scurt, CANDIDATUL Moraru trebuie să-și definească foarte clar – și foarte repede -, STATUTUL și IMAGINEA și să aibă un discurs centrat pe 5 puncte: două politice, două economice și unul social.
Conform Analizei SWOT, Marele Dezavantaj al lui Moraru este lipsa unui partid care să-l suțină în campania electorală și în secțiile de votare.
Exemplu: PSD și PNL au mijloacele necesare să dezvolte o campanie electorală clasică și o prezență de 100% în secțiile de votare.
Moraru poate contraataca, prin asocierea cu persoane fizice, dar și cu organizații non-profit.
Cel de-al doilea dezavantaj al lui Moraru este slaba sa prezența pe rețelele de socializare.
Exemplu: USR are circa 6.000 de membri internauți care desfășoară zilnic un năvod uriaș pe rețelele de socializare, greu de egalat chiar și de partidele clasice.
Moraru poate contraataca prin dezoltarea unei rețele de opinii – NU postaci! – susținute de oameni care activează constant pe rețelele de socializare și care au un cerc de peste 3.000 de prieteni.
Cel de-al treilea dezavantaj al lui Moraru este proasta sa relație cu mass-media. Fiind într-un război permanent cu toate formele de media care contează, Radu Moraru NU va fi prezentat într-o lumină corectă, nici măcar decentă.
Exemplu: Unele televiziuni vor folosi emisiunile lui Moraru de pe Nașul.TV în care are un comportament cel puțin ciudat sau în care are derapaje legislative.
Moraru poate contraataca printr-un discurs pozitiv de autocritică contructivă și prin focusarea pe adevăruri incontestabile:
Radu Moraru NU a furat din banul public, nu a îmbolnăvit și mai rău bolnavii, nu i-a păcălit pe pensionari etc., așa cum au făcut contracandidații săi de marcă!
Repetăm: Moraru are la dispoziție doar UN AN pentru a veni cu un BRAND POLITIC demn de luat în seamă!
A CANDIDA la ce mai prețuită funcție în stat este o acțiune foarte serioasă, nu una de bășcălie jurnalistică!
Special pentru ochii și mintea lui Moraru
În primul rând, analiza noastră nu este exhaustivă, dar ea va fi definitivată după alegerile europarlamentare din vara lui 2019.
Până atunci, Radu Moraru trebuie să înțeleagă că acum se află de cealaltă parte a baricadei, o baricadă care separă:
-
tabăra alegătorilor – populația din care a făcut și el parte ca jurnalist;
-
tabăra aleșilor – din care face parte acum după ce ne-a anunțat că va candida pentru funcția de președinte, împotriva clasei politice foarte corupte pe care a atacat-o din tabăra alegătorilor!
Dacă Radu Moraru NU va înțelege acest postulat politico-social – și nu ne dă impresia că l-ar fi înțeles, ba ne dă impresia că e încă în zona de anunț în bășcălie -, demersul său va înregistra un eșec usturător față de ce își dorește el: va aduna maxim 150.000 de voturi!