Români! SECUNDA vă invită să VOTAȚI doar cu cine vreți voi, nu cu cine vrea…
Duminică, îmbrăcați de gală pentru Primul Tur, o să punem ștampila pe cel/cea pe care ne dorim/credem că merită să ocupe fotoliul de la Cotroceni pentru următorii 5 ani. Dar, OARE, în Republica România este importantă funcția de președinte, așa cum se tot proclamă pe la televizor, fie de către jurnaliști, fie de cei 13 candidați care au mai rămas în cursă?
Aparent, DA, deoarece Constituția a statuat că suntem o Republică Semiprezidențială în care președintele are anumite puteri. Doar APARENT, pentru că în realitatea Constituțională, DACĂ șeful statului NU are la BUTOANELE PUTERII – Guvern și Parlament – partidul din care provine, va fi un Președinte CAPTIV!
Din ce avem pe planșetă, George Simion (AUR) și Elena Lasconi (USR) au cele mai mari șanse să ajungă în postura de Președinte Captiv. Pentru că, din cele circa 11 milioane de români care votează, 2,8 milioane sunt pro-PSD, 1,8 milioane sunt pro-PNL, 1,3 milione votează AUR, 1 milion votează USR, 0,5 milioane – UDMR și 0,5 milioane – pe alții; rămân aproximativ 3 milioane de români indeciși, care vor stabili care va fi contracandidatul lui Ciolacu pentru Turul Doi – fie Simion, fie Lasconi. Iar în Turul Doi, totul este posibil, dacă ajung George sau Elena – ori, de ce nu, amândoi (baraj)!
Înainte de a vă prezenta argumentele pentru titlul acestei „picături”, vă pun trei întrebări:
- Ați înțeles de ce, pentru alegerea parlamentarilor în România, nu s-a dus, nu se duce nicio luptă politică la vedere, în cele 43 de circumscripții electorale?
- De ce liderii partidelor au pus accentul pe alegerile prezidențiale și nu pe cele parlamentare, care CONTEAZĂ DECISIV pentru a ajunge la PUTERE?
- În contextul actual – cu acuze și teme penale la adresa lui Ciolacu, Simion și Lasconi -, se va fura online de către STS, astfel încât în Turul Doi să ajungă Ciucă?
ARGUMENTE Constituționale
Iată principalele însărcinări Constituționale ale locatarului de la Cotroceni, Președintele României:
- Desemnează premierul și aprobă nominalizarea membrilor guvernului;
- Conduce ședințele guvernului la care participă;
- Numește directorii SRI și SIE;
- Conduce CSAT, fiind deținătorul tuturor informațiilor secrete furnizate de către cele 6 servicii secrete: SRI, SIE, DGIA, SPP, STS și DGPI;
- Este Comandantul Suprem al Forțelor Armate, iar în caz de atac armat asupra țării, ORDONĂ acțiunea de apărare;
- Promulgă sau respinge legi;
- Dizolvă Parlamentul;
- Semnează Acorduri din partea Republicii;
- Conduce politica externă;
- Numește ambasadorii.
După ce ați lecturat formidabilele puteri al președintelui, vă întrebați, probabil, de ce am spus APARENT?! Pentru că aceste puteri frumos stipulate în articolele din Capitolul II al Constituției, Președintele Românei sunt, de fapt, simple vorbe FALS aurite, DACĂ președintele NU are la Guvernare și la Conducerea Parlamentului PARTIDUL din care provine, respectiv cazul Simion – AUR sau Lasconi – USR! Și, iată de ce:
- Desemnează premierul
Are dreptul doar o dată să nominalizeze pe cine VREA drept pim-ministru, dacă niciun partid nu a obținut majoritatea. Să presupunem că la Cotroceni or să ajungă Simion sau Lasconi și aceștia vor propune prima dată un om din partidul lor, AUR sau USR, deși Parlametul este condus de Alianța PSD&PNL cu UDMR în coadă. Evident că votul va pica. În acest caz, PREȘEDINTELE este OBLIGAT să numească premierul desemnat de Alianța care conduce Parlamentul. Așadar FALSĂ mare putere de Nominalizare!
- Conduce ședințele guvernului la care participă
Poate participa la ședințele guvernului NUMAI dacă este invitat de premier sau solicită prezența dacă pe ordinea de zi se dezbat probleme de siguranță națională sau de politică externă. Așadar, FALSĂ mare putere de conducere guvernamentală!
- Numește directorii SRI și SIE
Aici, președintele are doar dreptul să negocieze. Parlamentul ALIANȚEI îi aprobă sau nu nominalizările. Încă o FALSĂ putere!
- Conduce CSAT, fiind deținătorul tuturor informațiilor secrete furnizate de cele 6 servicii secrete: SRI, SIE, DGIA, SPP, STS și DGPI;
În sfârșit, este și Președintele „o gaură din fluier”, ca singur proprietar al tuturor informațiilor secrete furnizate la cerere sau din oficiu de cele 6 servicii secrete. Decide SINGUR misiuni secrete care țin de siguranța națională, cum ar fi apărarea țării de agresori externi militari sau economici. Conduce ședințele CSAT – ȘEDINȚE SECRETE.
Dar, cum toate DECIZIILE în CSAT se iau în unanimitate, un Președinte Captiv NU poate impune nicio temă fără a avea acordul Alianței aflate la Guvernare – care dă miniștrii membri ai CSAT! Așadar, Președintele Captiv are o FALSĂ putere în CSAT!
Ca să fie și mai clar: deși legea secretului spune că doar cine secretizează are dreptul să desecretizeze, o eventuală dezvăluire în presă de către Președintele Captiv a unor informații secrete care i-ar pune într-o lumină proastă, chiar penală, pe unii membri ai Alinței de Guvernare va DEVENI un excelent motiv de SUSPENDARE din funcție. Iar în noile condiții de Referendum aprobate de CCR, un Președinte Captiv va fi eliminat ușor de la Cotroceni prin procedura Suspendării simplificate de votul DA a 50% din cei 30% prezenți la vot (limita pentru validarea referendumului), adică de circa 5 milioane de români simpatrizanți PSD și PNL!
- Este Comandantul Suprem al Forțelor Armate
Da, în caz de agresiune armată asupra țării, Președintele este „Stăpânul Inelelor” pentru 24 de ore! Da, pentru o mobilizare este șef timp de 5 zile. Însă, în ambele cazuri, trebuie să obțină APROBAREA ulterioară a Parlamentului în termenul de 24 de ore sau 5 zile, după caz! Legal și practic, inclusiv în acest caz al Comandantului Suprem al Armatei, Președintele Captiv are o Puterea FALSĂ, fiind pentru o perioadă scurtă de timp „vinovatul de serviciu”, dacă evenimentele o vor lua razna!
- Promulgă sau respinge legi
Ei bine, această așa-zisa putere este cea mai umilitoare pentru un Președinte Captiv considerat Garantul Republicii și ales de români prin VOT DIRECT, nu pe liste de partid. Când e vorba de promulgare, Președintele Captiv este o PAIAȚĂ care semnează documentele pentru publicarea textelor de lege în Monitorul Oficial.
Dacă RESPINGE, Președintele Captiv are DREPTUL doar O SINGURĂ DATĂ să retrimită Parlamentului solicitarea cu modificare a unor articole din lege sau a legii în integralitatea ei, iar acest lucru îl poate face DOAR printr-o EXPLICAȚIE în scris cu argumente legale, constituționale, care să explice refuzul promulgării. În acest caz, Alianța de la PUTERE are DREPTUL să NU țină cont de argumentele Președintelui Captiv și să-i retrimită spre promulgare același text de lege, cu aparente „revizuiri”!!! Iar Președintele Captiv este OBLIGAT să o promulge; altfel, refuzul său va fi un motiv legal de SUSPENDARE. Acum înțelegeți de ce această FALSĂ putere politică este cea mai umilitoare pentru un Președinte Captiv?!
- Dizolvă Parlamentul
Hai să fim scurți cu această „puterea uluitoare”, de care sigur știu prea puțini români, a Președintelui Captiv al unei Alinațe Politice care deține puterea executivă, prin Guvern, și pe cea legislativă, în Parlamentul majoritar (PSD+PNL, cazul actual). Este o altă FALSĂ putere, pentru că DIZOLVAREA Parlamentului o poate face DOAR cu acordul președinților celor două Camere și cu cea a liderilor de grupuri parlamentare, și NUMAI DACĂ Parlamentul a respins succesiv două nominalizări de premier!
- Semnează Acorduri din partea Republicii;
- Conduce politica externă;
- Numește ambasadorii.
FALSĂ Putere a Președintelui Captiv și pentru aceaste „puteri”. Fără ACORDUL Parlamentului, NU poate mișca un deget!
În acest caz de Președinte Captiv, ce vor fi Simion sau Lasconi, din postura de ocupanți ai fotoliului de la Cotroceni, într-o Republică semiprezidențială – așa cum au „bătut în cuie” Iliescu&Comp. în Constituția României?
O „marionetă” în mânile unei Alinața politice PSD-PNL-UDMR din care face parte omniprezentul Dan Voiculescu „Felix”, menținut „la butoane” prin oamenii săi din PUSL vârâți hoțește în Legislativ pe listele PSD (9 parlametari), Alianță care va conduce de facto România, prin Guvern și Parlament!
Dar, chiar și din această postură ingrată, Lasconi – USR poate deveni o VOCE a ROMÂNILOR, o NORMALITATE într-o mare hazna politică. De ce Lasconi și nu și Simion? Pentru că Simion nu își poate schimba atitudinea și mesajele anti, în timp ce Lasconi își poate îndrepta discursul spre o tentativă de modernizare a politicului românesc, spre o îndulcire a trăiului de zi cu zi!
Clonele lui Iohannis
Despre Ciolacu-PSD și Ciucă-PNL avem puține a spune, pentru că ei vor fi copii ale președintelui Iohannis, într-o țară condusă de Alianța PSD-PNL-UDMR-PUSL.
Marcel Ciolacu va fi sprijinit de SRI și SIE cu CIA în spate. Marcel va fi, poate, un președine ceva mai implicat social decât a fost Iohannis și mult mai conciliant în conflicte, decât a fost Băsescu. Va fi un Ion Iliescu cu fața umană care va avea șansa de a obține două mandate!
Nicolae Ciucă, sprijinit masiv de serviciile secrete ale Armatei – cel mai valoros serviciu secret din România, apreciat și de NATO – va fi, mai mult ca sigur, un președinte Iohannis în haine militare. Un „ficus” camuflat! Probabil, precum Milică (Emil Constantinescu), nu va primi un nou mandat, pentru simplu motiv că nu va mai candida, ci se va retrage în glorie de pe câmpul de luptă politică!