2016 este an electoral. Alegerile vor fi organizate de Executivul de tehnocraţi condus de Dacian Cioloş. Nimic mai democratic, ar spune chiar şi cârcotaşii politici. Până acum, primarii care făceau parte din partidele aflate la guvernare primeau în an electoral pomeni substanţiale de la bugetul de stat. Ei bine, şi în 2016 se va întâmpla acelaşi fenomen, deşi de la Palatul Victoria ne guvernează un Executiv de tehnocraţi.
Ştiu că vă vine greu să credeţi, dar dovezile deţinute de SECUNDA sunt de netăgăduit şi, culmea, sunt cunoscute de toată “lumea bună” inclusiv de Eduard Hellvig, directorul SRI şi, pe cale de consecinţă, de preşedintele Klaus Iohannis: Gelu Diaconu manipulează grosolan Guvernul Cioloş, prin falsa reorganizare a ANAF. Cât despre premierul tehnocrat Dacian Cioloş, putem spune că ne arată o faţă ciudată: decât să-şi piardă postul de premier, mai bine îi permite lui Gelu Diaconu să facă jocuri murdare cu bani publici pentru baronii locali. UMILITOR!
Dâncu vorbeşte, vorbeşte, vorbeşte
Vasile Dâncu, supermediatizatul Oracol de la Cluj – sociolog, politolog, politician, acum ministru şi vicepremier -, a ieşit la televizor şi ne-a transmis prin viu grai ardelenesc că în perioada tehnocrată Guvernul nu va mai fi oferi pomeni electorale baronilor locali. Simultan, premierul Dacian Cioloş ne-a vorbit despre corectitudine bugetară faţă de primari, indiferent de colaratura lor politică. Nimic mai fals!
Cum de s-a ajuns în această situaţie deplorabilă, înjositoare pentru premierul Dacian Cioloş şi pentru miniştrii Anca Dragu şi Vasile Dâncu avem o singură explicaţie adevărată 100%: sub ochii obtuzi ai miniştrilor tehnocraţi, Nemuritorul Gelu Diaconu face jocurile baronilor locali, prin intermediul falsei reorganizări a ANAF. Culmea, Diaconu încalcă şi înţelegerea agreată cu FMI, care prevedea anumite condiţii ce nu sunt respectate de şeful ANAF!
În primele patru episoade am arătat cum Gelu Diaconu a creat un HAOS administrativ la FISC care a dus la inexistenţa unor direcţii începând din 1 ianuarie 2016, după ce fuseseră desfiinţate în 31 decembrie 2015.
Încercând să plaseze în funcţiile de şefi ai noilor direcţii – DGAMC şi contribuabili mijlocii – doar oameni dispuşi să asculte orbeşte de ordinele sale sau ale baronilor locali, Gelu Diaconu a încălcat atât de flagrant Legea funcţionarului public încât nu a primit avizele pentru noile state de funcţii din partea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici – ANFP. Mai mult, preşedintele ANFP, secretarul de stat Jozsef Birtalan, a arătat, într-un document oficial remis redacţiei SECUNDA, cum a încălcat legea omologul său de la ANAF, Gelu Diaconu.
Diaconu nu respectă acordul cu FMI
Mai întâi, Gelu Diaconu a încheiat cu FMI un acord de reorganizare a ANAF. De ce cu FMI? Pentru că banii necesari reorganizării au fost viraţi de Banca Mondială.
În înţelegerea cu FMI se prevedea că reorganizarea celei mai importante structuri a ANAF să se facă în două etape: prima în 12 luni, cea de-a doua – în maxim 3 ani.
În fapt, conform înţelegerii cu FMI, Diaconu nu avea voie să desfiinţeze structurile teritoriale al DGAMC! Ba, din contră, preşedintele ANAF s-a obligat să mărească numărul angajaţilor şi salariile acestora concomitent cu perfecţionarea lor şi modificarea legislaţiei, pentru a da mai multă libertate inspectorilor fiscali de la DGAMC. Simultan, Diaconu s-a obligat să dezvolte în interiorul DGAMC o structură nouă de management de risc. Practic, ANAF trebuie să adopte modelul privind riscul de conformitate al Uniunii Europene – așa stă scris în raporul FMI, așa ne cere și UE.
O altă obligativitate asumată ţine de premierul Dacian Cioloş, care trebuie să dea o Hotărâre de Guvern privind riscul de conformitate. În acest context, Gelu Diaconu trebuia să încheie cu Curtea de Conturi un protocol prin care să poată funcţiona divizia de risc în conformitate cu normele UE.
De ce este important managementul de risc? Pentru că indicatorii pot arăta din timp dacă o societate din categoria Marii Contribuabili se PREGĂTEŞTE să comită evaziune fiscală; sau să descopere în timp real, nu printr-un control de lungă durată, la faţa locului, că se comit infracţiuni fiscale; sau facilitarea alegerii societăţilor pentru inspecţii fiscale – unele dintre acestea fiind societăţi fantomă, care declară sume uriaşe pentru a solcita rambursări de TVA pe măsură! Această ultimă situaţie cu privire la TVA este foarte dragă baronilor locali! De ce? Pentru că un şef servil va accepta să facă plata TVA solicitată de “marele contribuabil” şi abia apoi să efectueze un control pentru rambursare de TVA. Sunt binecunoscute cazurile de inspectori ai ANAF care au încercat să controleze actele după ce s-a restituit TVA şi au descoperit că firmele erau „fantomă” sau administratorul “marelui contribuabil” era, de fapt, un amărăt de portar care nu ştia decât că deţine o firmă pentru care primeşte lunar, de la contabila societăţii unde era angajat, câteva sute de lei pentru că semnează bilanţuri false!
Din toate aceste obligaţii s-a ales praful deoarece aşa a vrut Nemuritorul Gelu Diaconu. În timp ce ministrul de Finanţe, Anca Dragu, nici nu vrea să audă de problemele de la ANAF şi confundă Direcţia de Mari Contribuabili cu un amărât de “birou al marilor contribuabili”, premierul tehnocrat Dacian Cioloş se face că nu vede, acceptând umilinţa la care îl supun baronii locali prin intermediul lui Gelu Diaconu.
800 de vaci de muls pentru baronii locali
În fine, în acordul cu FMI mai era o prevedere care, aparent, enerveză o parte din şefii ANAF, dar reprezintă un reper foarte important.
FMI a solicitat şi Diaconu a acceptat ca societăţile să fie incluse în categoria Mari Contribuabili, în PRINCIPAL după cifra de afaceri, adică vânzări. Iar acest criteriu principal să fie secondat de altele pentru a permite DGAMC să aibă în portofoliu societăţile comercile care să vireze la bugetul de stat peste 60% din venituri, cu ţintă spre 70% – așa prevede acordul cu FMI!
Conform ANEXEI Ordinului 3648 din15 decembrie 2015, pe lângă criteriul cifrei de afaceri – criteriu valoric, neabstract – specificat la litera A, Gelu Diaconu a introdus un criteriu care ţine exclusiv de modul uman de a înţelege o situaţie şi dă loc la multe manevre subversive:
“Prin excepţie de la prevederile prezentei litere (A), nu vor fi selectaţi ca mari contribuabili instituţiile publice, contribuabilii aflaţi sub incidenţa legislaţiei privind insolvenţa (…) precum şi contribuabilii care în ultimii 2 ani fiscali au înregistrat un comportament fiscal necorespunzător (…) Pentru contribuabilii cu comportament fiscal necorespunzător, exceptarea se face pe baza unei note aprobate de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerile organelor fiscale centrale competente în administrarea acestor contribuabili.”
Acum înţelegeţi de ce este atât de important pentru Gelu Diaconu ca la şefia DGAMC şi a direcţiilor regionale “contribuabili mijlocii” să fie postaţi oameni supuşi lui şi baronilor locali?
Dar nu vă grăbiţi să trageţi concluzii, că la finalul Anexei mai este o prevedere extrem de bine plasată pentru aceiaşi baroni locali:
“Prin derogare de la prevederile lit. A se înregistrează ca mari contribuabili contribuabilii nou-înfiinţaţi (…) După expirarea acestei perioade, contribuabilii vor fi selectaţi în funcţie de criteriul prevăzut la lit. A.”
Șmecheria lui Diaconu
Aşadar, baronule local, înfiinţează tu, prin intermediul acoliților tăi, o societate de valoarea uneia de “mari contribuabili” şi ea va fi administrată fiscal de şeful pus de tine la “contribuabilii mijlocii” de la regiune vreme de trei ani!!! După ce administratorul firmei va declara la ANAF că va avea o cifră de afaceri uriașă, va solicita rambursarea de TVA. Evident, șefii plasați de Diaconu vor acorda returnarea de TVA fără acoperire în acte. Această returnare de TVA va fi, de fapt, o “pomană“ din banii publici pentru baronii locali, în anul electoral 2016!
După ce Diaconu va publica lista celor 1.500 de companii rămase în portofoliul DGAMC vă vom spune care sunt societățile “cu dedicație“ pentru baronii locali din cele 800 de “vaci de muls“.
Șmecheria lui Diaconu demonstrează amabilitatea cu care unii lideri politici l-au acceptat pe Dacian Cioloș ca premier tehnocrat.
Așa se fac jocurile murdare pe bani publici, în spatele ușilor închise în prezent de președintele Klaus Iohannis și susținătorii săi.
Iar la întrebarea de ce a refuzat premierul Dacian Cioloș să-l schimbe pe Gelu Diaconu de la șefia ANAF cu domnul M.M. vom reveni cu un răspuns plin cu amănunte foarte importante!
N.B. Extrem de suspectă este liniştea din presa românească faţă de acest subiect fierbine – colectarea banului public la bugetul de stat şi ilegalităţile comise de Gelu Diaconu. “Acoperiţii” din presă tac la unison. O fi ordin pe unitate sau „liberii” se fac că nu înţeleg subiectul? Și aceeași concluzie tragem și cu privire la emanații din presa scrisă ajunși la televizor. Dacă îi veți întreba, vă vor spune că au subiecte mult mai importante, că politica editorială ne obligă să-l lăsăm, deocamdată, în pace pe Cioloș etc. Interesant!
Marea mizerie
Ei bine, până la reorganizare, adică 31 decembrie 2015, DGAMC a avut în portofoliu 2.383 de firme. După reorganizarea ANAF care nu a intrat în vigoare la data de 1 ianuarie 2016, “Biroul mari contribubili” al doamnei ministru Anca Dragu va avea începând cu 1 februarie doar 1.500 de societăţi comerciale, aşa cum ne arată Articolul 1 din Ordinul 3648/15.12.2015 emis de Gelu Diaconu.
Probabil vă întrebaţi unde s-au evaporat celelalte 800 de societăţi, că doar nu s-au desfiinţat toate! Înainte de a citi răspunsul, vă rog să vă aşezaţi pe scaun şi să luaţi un Rudotel:
Cele 800 de societăţi din categoria Mari contribuabili vor ajunge în portofoliile nou-înfiinţatelor direcţii “Contribuabili mijlocii” din cadrul… Regionalelor – cele 8 mari şi late patronate de baronii locali! Prin această manevră, politicienii corupţi au primit cadou de la Nemuritorul Diaconu, în anul electoral 2016, 800 de vaci de muls.
P.S. Vom reveni cu amănute despre “metodologia” inventată de Diaconu pentru a reorganiza ce nu era de reorganizat şi despre absurdul unei situaţii ce-l discreditează total pe premierul tehnocrat Dacian Cioloş dacă nu va spune STOP manevrelor şefului ANAF. Asta pentru că suntem în Secolul XXI, Mileniu III şi nu am crescut chiar în bordeie, ca să ne trateze Gelu Diaconu ca pe nişte proşti sau boi buni de tras la plugul său şi al baronilor locali.
Iată primele patru episoade din ancheta jurnalistică HAOS la FISC. Veți vedea cum Diaconu îndreaptă jgheabul banului public spre baronii locali: