PNL și PSD, principalele partide politice din România, au cheltuit pentru presă şi propagandă trei sferturi din subvenția de zeci de milioane de lei primită din bani publici, în primele șase luni ale anului.
La rândul său, Partidul Mișcarea Populară (PMP), care a ratat alegerile din decembrie 2020 și nu a mai intrat în Parlament, dar primește în continuare bani din buzunarele românilor plătitori de taxe și impozite, a cheltuit pentru presă și propagandă un sfert din subvenție. Drept urmare, liderul PMP, Eugen Tomac (europarlamentar), apare tot mai des cu declarații la anumite televiziuni de știri.
„În perioada ianuarie-iunie au fost vărsate în conturile formaţiunilor politice sume în valoare de 124.890.327,26 lei, reprezentând subvenţii de la bugetul de stat. (…) Au fost efectuate cheltuieli în procent de 60,42% din totalul sumelor încasate”, a transmis, luni, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP).
În cazul Partidului Pro România condus de fostul premier PSD Victor Ponta, care a ratat și el alegerile parlamentare, cheltuielile cu personalul şi cu onorariile avocaţilor, executorilor şi experţilor au reprezentat 44,01% fiecare.
Uniunea Salvaţi România (USR) are 34,19% din totalul sumei încasate cheltuieli cu personalul.
„Privind structura cheltuielilor angajate din subvenţia de la bugetul de stat, ponderea cea mai mare au avut-o următoarele categorii de cheltuieli: în cazul Partidului Social Democrat, cheltuielile pentru presă şi propagandă au reprezentat 73,85%, iar în cazul Partidului Naţional Liberal, acestea au reprezentat 73,80%, în timp ce Partidul Mişcarea Populară a înregistrat cheltuieli pentru presă şi propagandă în procent de 25,15% din totalul cheltuielilor efectuate. De asemenea, pentru Partidul Pro România, cheltuielile cu personalul şi cheltuielile cu onorariile avocaţilor, executorilor şi experţilor au reprezentat 44,01% fiecare. În cazul Uniunii Salvaţi România, cheltuielile cu personalul au reprezentat 34,19% din totalul cheltuielilor efectuate”, se arată în comunicatul AEP.