România va găzdui patru meciuri de la turneul final al Campionatului European de fotbal din 2020.
Pentru aceasta, țara noastră trebuia să pună la dispoziție o arenă cu minim 50.000 de locuri, Național Arena, pentru meciuri, dar și patru stadioane noi, moderne, pentru ca echipele să aibă unde să se pregătească.
S-a propus ca cele patru stadioane să fie Stadionul Steaua, Stadionul Rapid, Stadionul Dinamo și Stadionul Arcul de Triumf.
Primele două stadioane, Steaua și Arcul de Triumf, sunt cele mai înaintate ca proiect astfel că vor intra în curând în procesul de demolare.
Joi, premierul Viorica Dăncilă a anunțat că s-au aprobat indicatorii tehnico-economici și pentru arena din Giulești, astfel că și acest stadion va intra în curând în proces de demolare.
Conform primelor estimări, se pare că noul Stadion Rapid va avea în jur de 15.000 de locuri, toate acoperite, urmând ca din vechea arenă să fie păstrată doar peluza dinspre Sala Rapid, care a fost realizată mult mai târziu decât restul stadionului și care acum va fi doar modernizată.
Tribuna I, Tribuna a II-a și peluza dinspre Opera Comică vor fi refăcute de la 0, în condițiile în care au peste 80 de ani de când au fost inaugurate.
Lucrările vor costa în jur de 121,13 milioane de lei, toți banii urmând a fi suportați de la bugetul de stat. Finanțarea se va face prin intermediul Ministerului Dezvoltării și prin intermediul Ministerului Transporturilor, proprietarul de drept al arenei.
Reconstrucția arenei din Giulești va dura în jur de 21 de luni din momentul începerii efective a lucrărilor.
Situația de la Stadionul Dinamo rămâne în continuare incertă, însă cel mai probabil se va merge pe scenariul conform căruia noul Stadion Dinamo va fi construit în spatele celui vechi, pe locul vechiului Velodrom.