Oficiu Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor este condus și în prezent, interimar, de un polițist – Daniel-Marius Staicu -, pus șef de Carmen Dan, la ordinul pușcăriașului Dragnea.
Dacă Staicu va fi confirmat de Orban, atunci avem DOVADA unei înțelegeri sinistre între liderii PNL și cei ai PSD, cu președintele Iohannis ca avocat mediator!
În ianuarie 2018, Corpul de Control al prim-ministrului Tudose a găsit nereguli grave comise de actualul președinte ONPCSB, Daniel Staicu. Însă un procuror de la Parchetul General a dat NUP, după 80 de zile de cercetare!!!
ONPSCB este abrevierea renumitului și importantului Oficiu Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor.
Conform Legii 656/2002, ONPCSB poate STOPA, într-o mare măsură, frauda din banii publici și poate ajuta la REPATRIEREA fondurilor escrocate.
În PRINCIPIU, în lupta împotriva CORUPȚIEI, alături de DNA, acest ONPCSB este de o importanță capitală. Dar, în conformitate cu nemerniciile care sugrumă România de 30 de ani, și Oficiul este folosit pentru PROTEJAREA înalților funcționari de stat, a generalilor hoți și a afaceriștilor – cureaua de legătură între escroci și politicieni.
Prima jumătate din titlul ministudiului de caz pe care îl prezentăm astăzi spune că pușcăriașul Liviu Dragnea a făcut tot ce a putut ca să-și protejeze banii (publici) escrocați.
Și, așa cum s-a întâmplat de multe ori în România după anul 2000, o obligație asumată – fie în UE, fie în NATO -, sau o necesitate vitală pentru țară a fost un prilej perfect pentru a promova legi personalizate, în vederea fraudării masive a banului public.
ONPCSB ar fi trebuit să funcționeze bine în baza Legii 656/2002. Însă nu a funcționat la cote acceptabile, din cauză că la șefia instituției au fost plantați infractori sau lachei.
Pentru a regla unele dintre deficiențe, în iulie 2017 s-a mai adoptat un act normativ: Legea 125, care dezvolta anumite relații și obligații dintre instituțiile statului și Oficiu și menținea regula PLENULUI compus din reprezentanții a 7 entități: ministerele Finanțelor, Justiției și Internelor, Parchetul General, BNR, Curtea de Conturi și ASF.
De ce este importantă Regula PLENULUI? Pentru că este foarte greu să corupi 7 oameni, cu interese și caractere diferite, pentru a mușamaliza un caz. Se cheamă că în lanțul decizional sunt mai multe verigi greu de manipulat în totalitate. Pe când o conducere din doi omeni, în care unul are “drept de veto”, este ușor de corupt!
În acest context, după ce incalificabilul Plăiașu, fostul șef al Oficiului, a ieșit la pensie, Liviu Dragnea a decis că e momentul propice să pună mâna pe instituție, pentru a deveni stăpânul secretelor bancare, dar și pentru a-și proteja averea obținută ilegal și dosită prin conturi în străinătate.
De ce este atât de important ONPCSB: Oficiul este instituția care poate afla unde stă pitit fiecare bănuț escrocat, indiferent de țară, bancă sau sistem legisaltiv.
De aceea pușcăriașul Liviu Dragnea a pus-o pe Carmen Dan ministru la Interne și apoi i-a dat ordin să-l nominalizeze pe Daniel-Marius Staicu, din partea MAI, ca reprezentant în Oficiu. Un polițist care nu are cunoștințe de specialitate, dar este supus lui Daddy, a fost omul perfect pentru liderul PSD de la acea vreme! Apoi, Livache l-a „determinat” pe premierul Mihai Tudose să-l numească pe Staicu președintele ONPCSB, cu rang de secretar de stat.
Dar jocul nu era încă încheiat. Conform celor două legi – 656/2002 și 125/2017 –, Oficul continua să fie condus de un președinte, iar PLENUL – format din cei 7 reprezentanți, în care se regăsea și președintele -, era încă “structura deliberativă și de decizie”.
Practic, în cazul cel mai bun pentru el, Dragnea nu era singurul stăpân al secretelor conturilor.
Și, așa cum ne-a arătat pușcăriașul Adrian Năstase că se poate folosi o necesitatea asumată față de UE – secretizarea granițele pentru aderarea la Spațiul Schengen, ca să jefuiască țara prin FRAUDA EADS -, la fel s-a folosit Dragnea de Directiva 4/2015 a UE și reactualizată de Directiva 5 din luna mai 2018, pentru a face din ONPCSB feuda lui și a lui Oprea. Deocamdată!
Înțelegând momentul ideal de a pune stăpânire totală pe ONPCSB, în baza necesității de a implementa imediat Directiva 4, – directivă care nu se referă la organigramă și administrarea Oficiului, ci doar la rezolvarea problemelor tehnice existente între instituții -, Dragnea a ordonat adoptarea Legii 129, prin care s-a DESFIIȚAT PLENUL și s-a înlocuit cu doar DOI oameni: președinte și vicepreședinte -, pe o perioadă de 4 ani, maxim două mandate. Iar președintele devine “El lider maximo”!
Între timp, Dragnea a intrat la pușcărie, în 27 mai 2019. Dar, din închisoarea Rahova, fostul lider PSD a dovedit că încă mai are puterea de a conduce țara, după numai 15 zile de la încarcerare.
Astfel, în 11 iulie 2019, Marcel Ciolacu, președintele Camerei, și Călin Popescu Tăriceanu, președintele Senatului, au semnat Legea 129 și au trimis-o președintelui Klaus Iohannis, spre promulgare.
Și, aici, apare o Mare Minune Politică. Fără să aibă ceva de comentat legat de desființarea PLENULUI Oficiului, președintele Klaus Iohannis – probabil cu gândul la conturile lui -, a contrasemnat legea în aceeași zi! Iar în 18 iulie, Legea 129/2019, care pune ONPCSB în palma unui pușcăriaș, Dragnea, și a unui viitor pușcăriaș, penalul Gabriel Oprea, este publicată în Monitorul Oficial.
De ce afirmăm asta? Pentru că Daniel Staicu, președintele Oficiului, este omul lui Dragnea, iar vicepreședintele C-tin Ilie Aprodu este finul lui… Oprea! Apropo: finul Aprodu este un tânăr general pensionar cu pensie de lux, cu salariu de nabab la Oficiu, cu ceva sinecuri pe la bănci și chiar “interese” în Curtea de Conturi. Dar, pe lângă nașul Oprea, Aprodu mai are o proptea: Năstase via Daea!
N.B. Dacă nu se suspendă Legea 129/2019, iar Orban numește în cele două funcții lacheii săi sau pe ai lui Iohannis, atunci premierul și președintele devin stăpânii Oficiului. Un fel de Game Over! Și în tot acest timp, Băsescu, Barna, Cioloș, Kelemen și alți lideri politici sau analiști celebri NU suflă o vorbă despre personalizarea ONPCSB. Ciudat, nu?!
Potrivit documentelor de la finalul articolului, răspunsurile la adresele SECUNDA oferite de Corpul de Control al Primului-ministru (CCPM) și de președintele ONPSCB, președintele interimar Daniel Staicu a scăpat de spectul unui dosar penal. Și, iată cum:
- În 10 ianuarie 2018, înainte de apariția Legii 129/2019, 6 membri din 7 ai PLENULUI Oficiului au sesizat Secretariatul Guvernului că, prin decizia ilegală luată de președintele Staicu în 21 decembrie 2017, a fost abrogat Regulamentul, iar ei – eliminați din procesul decizional și de avizare. Practic, omul lui Dragnea a rămas stăpân peste tot Oficiul, ne-a anunțat MEDIAFAX.
- În 15 ianuarie 2018, după o verificare rapidă la ONPCSB, Corpul de Control al Prim-Ministrului (CCPM) a emis Nota 90/1 și a înaintat-o Parchetului General.
- În 5 aprilie 2018, deși Corpul de Control al prim-ministrului (Viorica Dăncilă) a găsit nereguli grave comise de Daniel Staicu, actualul președinte interimar al ONPCSB, un procuror de la Parchetul General a dat NUP după 80 de zile de cercetare!!!
N.B. În ultima zi de mandat, Viorica Dăncilă l-a numit vicepreședinte al Oficiului pe Aprodu, finuțu’ lui Oprea!!! După cum se vede, se prăbușea ONPSCB dacă nu era pus la conducere marioneta penalului Oprea!
A doua jumătate a titlului studiului de caz de astăzi ne arată că actualul premier Ludovic Orban NU ne-a spus o vorbă despre necesitatea revenirii la vechile reguli ale Oficiului – păstrarea Plenului și revocarea membrilor acestuia – și nici despre schimbarea celor doi șefi coordonați de păpușarii penali Dragna și Oprea.
Dar poate premierul Orban să schimbe conducerea Oficiului? În prezent, DA! Pentru că este dreptul prim-ministrului de a numi un președinte și un vicepreședinte pentru următorii 4 ani, în virtutea Legii 129/2019. Iar cei doi au funcții de secretar de stat, respectiv subsecretar de stat – Art 40, ali. 2 din Legea 129/2019. În acest moment, Staicu și Aprodu sunt interimari în funcții.
De ce sunt importante aceste numiri? Pentru că Legea 129/2019 NU PREVEDE destituirea sau revocarea ocupanților din cele două funcții!!! Adică, Dragnea a avut grijă să NU specifice în lege o astfel de dificultate. Dacă cei doi vor fi confirmați de Orban, atunci avem DOVADA unei înțelegeri sinistre între liderii PNL și cei ai PSD!
Mai mult, Staicu a conceput un REGULAMENT în baza Legii 129/2019, prin care, la ultimul articol (54), specifică următoarele: ”Nerespectarea prevederilor prezentului regulament antrenează răspunderea disciplinară prevăzută de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii”. Așadar, o persoană numită politic poate fi destituită numai în baza Codului Muncii – o aberație juridică!
Dar este legală această prevedere? NU! Pe lângă aberația subliniată mai sus, prevederea este o discriminare evidentă față de alți secretari de stat, care sunt numiți și revocați de premier în funcție de oportunitățile politice.
Documente relevante, care susțin acest articol:
Adresa SECUNDA către Corpul de Control al primului-ministru – 13 noiembrie 2019
Răspunsul șefului Corpului de Control, Constantin Robu – 26 noiembrie 2019
Adresa SECUNDA către ONPCSB – 13 noiembrie 2019
Răspunsul președintelui interimar Daniel-Marius Staicu – 20 noiembrie 2019
Directiva 4 UE – în forma oficială
Legea 656/2002 – se prevede cum poate fi revocat un membru al PLENULUI – Art 26, pct 16
Legea 125/2017 – prin ea s-a implementat Directiva 4 UE
Legea 129/2019 – se prevede eliminarea PLENULUI și se elimină procedura de revocare a celor doi șefi, președinte și vicepreședinte – Art 40, punctele 2 și 3
Propunerea de REGULAMENT concepută de Daniel Staicu și încă NEAPROBATĂ – vezi Art 54, ultimul