Celebra actriță Cate Blanchett interpretează 13 personaje diferite într-un impresionant tur de forţă actoricesc în filmul-eveniment “Manifesto”, ce va fi difuzat în finalul ediţiei de anul acesta a Festivalului Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF.

Cea de-a șaptea ediție a BIEFF are loc în perioada 28 martie – 2 aprilie, la Cinema Muzeul Țăranului și Cinema Elvire Popesco.

Conceput inițial ca instalație video, “Manifesto”, semnat de artistul vizual german Julian Rosefeldt, a circulat în galerii și muzee prestigioase din întreaga lume.

Anul acesta și-a început cu succes cariera în circuitul festivalurilor de film, fiind proiectat în premieră internațională în selecția oficială a festivalurilor de la Sundance și Rotterdam, fiind un eveniment singular atât în lumea artelor vizuale, cât și în cea a cinema-ului.

Punând în discuție rolul și responsabilitatea artistului în societatea de azi, filmul este o revizitare din perspectivă contemporană a câtorva dintre cele mai semnificative manifeste artistice ale secolului 20.

Îndreptându-și atenția asupra scrierilor suprarealiștilor, dadaiștilor, futuriștilor, constructiviștilor, ale Dogma 95 și ale altor mișcări care au revoluționat istoria artei, Manifesto dezvăluie semnificația politică extrem de actuală a acestor statement-uri avangardiste anti-establishment — pe care artiștii le-au compus cu pasiune și convingere cu ani în urmă — prin interpretarea lor de către personaje feminine (toate jucate de Cate Blanchett) în diverse contexte ale prezentului, precum un studio TV, un centru de cercetare științifică, o școală, bursa de valori etc.

Filmul va avea două proiecții în cadrul festivalului: prima, în cadrul Galei de premiere BIEFF 2017, sâmbătă, pe 1 aprilie, de la ora 20:00, iar cea de-a doua duminică, pe 2 aprilie, de la ora 17:30, ambele la Cinema Muzeul Țăranului. Manifesto este prezentat la BIEFF cu sprijinul distribuitorului The Match Factory.

Fidel misiunii sale de a promova cinema-ul experimental românesc, BIEFF aduce în atenția publicului, dar și a juriului Competiției Internaționale, câteva dintre cele mai recente experimente vizuale semnate de artiști români.

I Made You, I Kill You

Semnat de Alexandru Petru Bădeliță – unul dintre cei mai prezenți realizatori români în selecția BIEFF de-a lungul anilor – I Made You, I Kill You face cronica tulburătoare a copilăriei autorului, într-un adevărat exercițiu de auto-exorcizare.

Colaje cu fotografii și desene din copilărie sunt mixate cu secvențe de animație și elemente suprarealiste, într-o complexă și inovativă compoziție cinematografică, cu multiple straturi narative și tehnici artistice, ce explorează puterea de viață și de moarte pe care un paterfamilias o are asupra familiei sale.

Realizat în cadrul studiilor regizorului la Le Fresnoy — Studio National des Arts Contemporains, I Made You, I Kill You spune fără compromisuri o poveste dureroasă despre o lume în care experiențele traumatizante nu sunt o excepție, ci un mod de viață. Filmul a fost selectat la festivalurile de la Clermont-Ferrand și IDFA Amsterdam.

Pornind de la textul omonim al lui Albert Camus, Luiza Pârvu și Toma Peiu realizează un compendiu vizual al umanității aflate în căutarea sensului prin filmul Sisyphus 2.0.

Cei doi regizori pun sub semnul întrebării, într-o manieră plină de umanism și sensibilitate, sensul căutării, în timp ce violența și cataclismele naturale provocate de om — reversul impulsului creativ al naturii umane — zdruncină existența cotidiană a oamenilor aflați sub observație.

The Story of Little Hans

The Story of Little Hans

Cu umor ludic și acid spirit critic, The Story of Little Hans marchează cea de-a treia revenire a artistului vizual Daniel Djamo în competiția BIEFF.

Într-o inteligentă interpretare liberă a basmului cu același nume cules de Frații Grimm, scurtmetrajul adoptă tonul înșelător naiv al poveștilor pentru copii pentru a investiga relativitatea modului în care sunt percepute identitățile naționale în contextul climatului politic actual: un băiețandru austriac cu păr auriu aleargă prin pădure în pas săltat, fără a remarca imigranții și refugiații “diabolici”, gata să-l devoreze.

author avatar
Adrian Nicolae
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version