Teatrul de Comedie din Bucureşti prezintă sâmbătă, 16 martie, la ora 19.30, la Sala Studio, premiera oficială a spectacolului „Trucul lui Patrick” de Kristo Šagor, în regia semnată de Anca Maria Colţeanu.
Scenografia îi aparține lui Matei Vladimir, grafica video e realizată de Andrei Stamate, iar muzica este creația lui Ovidiu Savu. Traducerea piesei a fost realizată cu sprijinul Institutului Goethe de Ciprian Marinescu.
Distribuția spectacolului este alcătuită din Emilian Mârnea (Patrick) și Răzvan Krem Alexe (Fratele nenăscut al lui Patrick).
Kristo Šagor este un dramaturg și regizor german, născut în 1976, la Stadtoldendorf, Saxonia Inferioară. A studiat la Berlin literatura germană modernă, teatru și lingvistică. A urmat cursuri de dramaturgie la Trinity College din Dublin, iar în 2000 a reprezentat Germania la Festivalul European al Tinerilor Dramaturgi Interplay Europa, (Varșovia, Polonia) și la Festivalul Mondial al Tinerilor Dramaturgi (Townsville, Australia).Tot în 2000 scrie piesa Păsări însetate, pe care o va monta doi ani mai târziu la Teatrul Național din München. Din 2002 până în 2004 a fost dramaturg angajat al Teatrului din Bremen, iar în stagiunea 2008-2009, Director Artistic la Schauspielhaus Bochum. În 2014 scrie piesa Trucul lui Patrick, pentru care primește premiul Deutscher Jugendtheaterpreis.
„Povestea lui Patrick e o poveste despre inițiere, despre maturizare și despre acceptare, o călătorie in universul unui copil, care – fizic – trece de la copilărie la preadolescență. Traseul maturizării timpurii a lui Patrick e punctat de „discuțiile” revelatoare pe care le are cu fratele său încă nenăscut, proiectând spectatorul în zbuciumul interior al copilului de 11 ani pus în fața unui viitor irefutabil.
Patrick e un exemplu de maturizare ideală, fără tare, în care soluția logică pentru a-ti ajuta aproapele e să il iubești fără rezerve și să fii pregătit pentru orice.
Structura textului lui Kristo Šagor, schimbările de personaje propuse de acesta, ritmul în care acțiunea se construiește ca un tăvălug, logica și looping-urile de logica pe care acesta le jonglează în structura textului, trecerile de stare și ruperile de emoție, toate acestea presupun performanța de artă actoricească și sunt fericită că mi-am întâlnit actorii ce o pot atinge. Le mulțumesc”, a declarat regizoarea Anca Maria Colțeanu.