Teatrul Odeon prezintă miercuri 30 ianuarie, de la ora 19.00, la Sala Studio, spectacolul lectură Tristețe & melancolie sau cel mai cel mai singuratic George din toate toate timpurile, de Bonn Park, în traducerea lui Ciprian Marinescu, regia Bobi Pricop, video Dan Băsu, muzica Eduard Gabia, cu: Mihai Smarandache și Nicoleta Lefter.
Spectacolul lectură are loc în prezența autorului și este urmat de discuții cu publicul.
INTRAREA LIBERĂ
Spectacolul are loc în cadrul proiectului european
FABULAMUNDI. PLAYWRITING EUROPE.
George este o broască țestoasă, visătoare, încăpățânată, străveche, jucăușă și probabil nemuritoare. El tânjește după nisipul călduț din copilăria sa, de unde a ieșit din oul său parcă acum mii de ani. Tot aici vrea să și moară în cele din urmă. Cu vedere la mare. Și cu vaga speranță că în toate secolele pe care le-a traversat, nu a fost totul înșelătorie și nonsens. În amintirile sale, el nu mai diferențiază bine războaiele pe care le-a trăit în Troia și Persia și vacarmul care a urmat. Iubirile lui par să se amestece toate într-una singură, după o traiectorie romantică asemănătoare una cu cealaltă. Și-a pierdut legătura cu urmașii săi. Pentru a scăpa de singurătatea sa deplină, George inventează rețete prin care să se îmbogățească pe el însuși. El zâmbește cu gura sa de broască țestoasă și poartă un sac încărcat cosmic plin de depresii vesele, mereu și mereu.
Născut în Berlin în 1987 și crescut în Berlin, Coreea și Paris, Bonn Park a studiat limbi și literaturi slave la Universitatea Humboldt din Berlin.
Primele sale încercări ca regizor și autor au fost la teatrul Volksbühne din Berlin. A fost regizor invitat la Universitatea de Arte din Zurich (ZHdK) și student oaspete al lui Werner Schroeter, Heiko Kalmbach și Frank Castorf. În 2011 a participat la un curs de scriere dramatică la Universitatea de Arte din Berlin.
În 2011 a primit Premiul Heidelberg Stückemarkt pentru inovație pentru Suferințele tânărului Super Mario în 2D (Die Leiden des Jungen Super Mario in 2D). Piesa sa Tristețe & Melancolie sau cel mai cel mai singuratic George din toate timpurile (Traurigkeit & Melancholie oder der aller aller einsamste George aller aller Zeiten) a primit în 2014 Premiul Else Lasker-Schüler pentru dramaturgie și a fost nominalizată la Premiul pentru Tineri Dramaturgi Germani în 2016. Piesa a avut premiera în 2015 la Bonn, în regia Minei Salehpour. Producția radiofonică a fost realizată în 2015 la Deutschlandradio Kultur.
Ulterior, a primit angajamente la Teatrul Parkaue și Teatrul Chemnitz din Berlin și la Regiestudio din Frankfurt. În 2016 a câștigat Premiul Essen Autorentage pentru piesa Ținem doliu dupăBonn Park (Wir trauern um Bonn Park). Piesa Chiorăitul Căii Lactee (Das Knurren der Milchstraße)a primit Premiul I la Berlin Theatertreffen Stückemarkt în 2017, inclusiv o solicitare din partea Teatrului de Stat Badische din Karlsruhe, iar premiera a avut loc la Teatrul Bielefeld în 2017 și a fost regizată de însuși Bonn Park.
Bobi Pricop
Este unul dintre cei mai apreciați regizori ai tinerei generații și din 2017 a fost inclus pe lista de nominalizări pentru Premiul Europa pentru Noi Realități Teatrale.
A absolvit UNATC din București – secţia regie teatru în 2011 şi studiile de master în 2013.
A realizat până în prezent următoarele spectacole: Teroare de Ferdinand von Schirach la Teatrul Național din Tg Mureș (2018), Autorul de Tim Crouch la Teatrul Național ”Marin Sorescu” din Craiova, UFO de Ivan Vîrîpaev la TNB, Războiul nu a început încă de Mihail Durnenkov la Teatrul ”Toma Caragiu” din Ploiești (2017), Copacul de Tim Crouch la Teatrul Tineretului din Piatra Neamț, Tigrul din orașul nostru de Gianina Cărbunariu la Teatrul ”Matei Vișniec” din Suceava (2017), Kepler-438b de Guillem Clua la Teatrul Odeon, O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopții după Mark Haddon la TNB, pentru care a primit o nominalizare la Premiul Uniter pentru cel mai bun regizor și Premiul pentru cel mai bun spectacol și Premiul pentru cel mai bun regizor la Festivalul de Teatru Scurt de la Oradea, Bull de Mike Bartlett la Teatrul Clasic “Ioan Slavici” din Arad (2016), Pisica verde de Elise Wilk la Teatrul “Luceafărul” din Iaşi (2015), pentru care a fost nominalizat la Premiul Uniter pentru cel mai bun regizor şi a obţinut Premiul pentru regie la Festivalul de teatru Atelier de la Baia Mare. Ashes Afar de Andreea Borţun la Compania Vanner, Edinburgh Fringe (2015) distins cu Premiul pentru cel mai bun spectacol, Cea mai bună actriţă şi Premiul pentru dramaturgie la Festivalul Bucharest Fringe; Iluzii de Ivan Vîrîpaev la Teatrul Național “Marin Sorescu” din Craiova (2015), Uciderea ritualică a lui Gorge Mastromas de Dennis Kelly la Teatrul “Regina Maria” din Oradea (2015), Contra iubirii de Esteve Soler la Teatrul Tineretului din Piatra Neamţ (2014), Profu’ de religie de Mihaela Michailov, la Teatrul Național “Marin Sorescu” din Craiova (2013), preluat de Televiziunea Română și distins cu Premiul publicului (locul II) la Bienala de Dramaturgie „New plays from Europe” de la Wiesbaden (Germania), Premiul pentru regie la Festivalul de Teatru Scurt, Oradea (2014), Premiul pentru regie la Festivalul “Excelsior Teenfest”, București, Premiul special al juriului la Festivalul Național de Comedie, Galați (2015); Amalia respiră adânc de Alina Nelega la Théâtre Les Déchargeurs din Paris (2013), participant la Festivalul de la Avignon, secțiunea Off (2014) și reluat în 2016 la Théâtre Le Guichet Montparnasse (Paris); Contra progresului de Esteve Soler la Teatrul “L.S. Bulandra” din Bucureşti (2013), Humpty Dumpty de Eric Bogosian la Teatrul Clasic “Ioan Slavici” din Arad (2011). A debutat cu Jocuri în curtea din spate de Edna Mazya, examen de licenţă UNATC, spectacol preluat de Teatrul Act din Bucureşti (2011), distins cu Premiul pentru Cea mai bună regie, Cel mai bun actor şi Cea mai bună actriţă la Gala Absolvenţilor UNATC (2011), Premiul pentru regie la Festivalul de Teatru Independent Undercloud București, Premiul pentru regie la Festivalul de Teatru Scurt Oradea (2012).
În 2019 va fi organizatorul principal al Theatre Networking Talents, un festival internațional pentru tineri regizori, organizat de Teatrul ”Marin Sorescu” din Craiova.
Fabulamundi. Playwriting Europe: Beyond Borders? este un proiect de colaborare între teatre, festivaluri și instituții culturale din 10 țări europene (Italia, Franța, Germania, Spania, România, Austria, Belgia, Marea Britanie, Polonia și Cehia), co-finanțat de Uniunea Europeană prin programul Europa Creativă. Reţeaua urmăreşte să sprijine şi să promoveze dramaturgia contemporană în Europa, cu scopul de a consolida şi îmbogăţi activităţile şi strategiile profesioniştilor şi ale artiştilor care activează în domeniu, şi a oferi autorilor dramatici posibilităţi de conectare, întâlniri multiculturale şi dezvoltare profesională.
În cadrul acestui proiect, aflat la a treia ediție, la Teatrul Odeon au fost realizate în perioada 2012-2016, opt spectacole lectură din dramaturgia tuturor țărilor partenere. Piesele traduse au fost publicate în 2015 și 2016 în volumele Dramaturgie italiană contemporană și Dramaturgie europeană contemporană, la editura Cheiron și Fundația Culturală „Camil Petrescu”. Kepler-438b de Guillem Clua, regia Bobi Pricop, a fost prima producție realizată în cadrul acestui proiect, urmată în 2018 de Gardenia de Elzbieta Chowaniec, regia Zoltán Balázs (Ungaria).
Spectacolul este realizat cu sprijinul Institutului Goethe.