Air France marchează 50 de ani de la inaugurarea Aeroportului Paris-Charles de Gaulle, care, cu cele 9 terminale, este cel mai mare din Franța și al doilea ca mărime din Europa, principala poartă de intrare a Uniunii Europene.
În calitate de operator principal al aeroportului, cu 50% din trafic, Air France operează 650 de zboruri pe zi și oferă săptămânal 25.000 de posibilități de conectare în mai puțin de 2 ore. În fiecare zi sunt primiți 100.000 de pasageri Air France, dintre care unii vizitează cele 6 lounge-uri ale companiei (saloanele Business și Flying Blue Elite din terminalele 2F, 2G, 2E Hall K, L și M, lounge La Première din terminalul 2E).
Iată un scurt istoric:
În urmă cu 50 de ani, pe 13 martie 1974, era inaugurat Aeroportul Paris-Charles de Gaulle, un proiect futurist și o piesă a arhitecturii moderne, care, de-a lungul anilor, avea să devină principala poartă de intrare în Uniunea Europeană.
În 1996, Air France și-a stabilit aici hub-ul global, transformând acest loc într-un mic oraș, punct de întâlnire zilnic pentru călătorii din întreaga lume. Astăzi, compania aeriană Air France transportă mai mult de jumătate din traficul aeroportului, conectând Parisul cu peste 200 de destinații din aproape 100 de țări de pe glob.
Terminalul 1 al noului Aeroport Paris-Charles de Gaulle a fost inaugurat pe 8 martie 1974, după opt ani de construcție, de către Prim-ministrul francez Pierre Messmer. Conceput de tânărul arhitect Paul Andreu, acest terminal a fost dotat cu un design inovator: o clădire circulară centrală, ca un disc conectat la șapte sateliți, structura singulară facilitând distribuția fluxurilor de pasageri și câștigând porecla de “Camembert”, folosită și astăzi.
Primul zbor Air France de pe Aeroportul Paris-Charles de Gaulle a decolat pe 30 aprilie 1974. Caravelle
F-BHRA, prima aeronavă de acest tip livrată către Air France, a zburat spre Belgrad și Sofia, sub comanda căpitanului de zbor Henri Cibert. Operațiunile companiei au fost treptat mutate către Paris-Charles de Gaulle, deservind inițial destinații interne și europene. Migrarea zborurilor companiei către Paris-Charles de Gaulle are loc treptat, inițial cu servicii interne (Bordeaux, Nisa, Toulouse) și europene (Londra, Geneva, Frankfurt, Torino și Lisabona).
Adevărata mutare a avut loc în noiembrie 1974, cu transferul la Paris-Charles de Gaulle a două treimi din zboruri și o parte din activitatea de întreținere a companiei naționale. Aeroportul cunoscut la acea vreme ca Paris-Roissy Charles de Gaulle s-a impus prin urmare ca principala platformă pentru Air France.
Doi ani mai târziu, în 1976, Concorde s-a alăturat flotei Air France și a zburat cu o viteză supersonică către Dakar, Rio de Janeiro, apoi Caracas, Washington, Dallas și New York JFK. Parisul se află la acea data la doar 3,5 ore de New York, iar clienții care călătoreau la bordul Concorde au beneficiat de o experiență și un lounge dedicat la aeroport.
Impulsionat de creșterea traficului, Paris-Charles de Gaulle a trecut prin mai multe schimbări și s-a extins treptat. Air France s-a relocat de mai multe ori pentru a oferi clienților săi infrastructuri dedicate, din ce în ce mai confortabile și adaptate creșterii companiei.
Din 1982, deschiderea terminalului 2 la Paris-Charles de Gaulle a permis Air France să-și dezvolte rețeaua, în special în Europa. Datorită flotei sale nou-nouțe de avioane pe distanță medie (Boeing 737, apoi Airbus A320), compania și-a mărit numarul de conexiuni și a oferit o rețea din ce în ce mai densă. În 1988, Air France a avut cel mai mare număr de escale din Europa.
Pe parcursul a 50 de ani, Air France a operat de pe Aeroportul Paris-Charles de Gaulle, centrul unei rețele globale. Necesitatea unui al treilea aeroport parizian devenise evidentă încă din anii ’50, pe măsură ce traficul creștea la aeroporturile istorice ale capitalei, Paris-Le Bourget și Paris-Orly.
În urma traficului în creștere, Aeroportul Paris-Charles de Gaulle a suferit mai multe transformări și extinderi. Air France și-a relocat de mai multe ori operațiunile pentru a oferi clienților infrastructuri dedicate, tot mai confortabile, adaptate creșterii companiei.
De la deschiderea terminalului 2 în 1982, Air France și-a extins rețeaua, în special în Europa, grație flotei noi de aeronave de distanțe medii (Boeing 737, apoi Airbus A320), oferind o rețea din ce în ce mai densă. În 1996, deschiderea terminalului 2E a marcat o restructurare majoră, transformând Paris-Charles de Gaulle într-un hub global pentru zboruri de conexiune.
În 1996, anul deschiderii terminalului 2E, Air France s-a angajat într-o restructurare majoră. Compania aeriană și-a reorganizat operațiunile pentru a transforma Paris-Charles de Gaulle într-un hub pentru zboruri de legătură, conectând zborurile pe distanță scurtă și medie cu zborurile pe distanță lungă. Operațiunile de zbor au fost mai bine distribuite, conexiunile mai rapide și mai ușoare, iar Paris-Charles de Gaulle devine un adevărat hub global.
Acest proiect major a permis companiei aeriene să opereze până la 60 de zboruri pe oră și să găzduiască din ce în ce mai mulți pasageri.
În 2000, Paris-Charles de Gaulle a achiziționat o a patra pistă, prima în Europa.
Terminalul 2E a trecut și el în mai multe faze de creștere, odată cu deschiderea Salii L în 2007, urmată câțiva ani mai târziu de Sala M. Aceste extinderi succesive au permis terminalului să-și mărească capacitatea cu 20 de milioane de pasageri pe an. Pentru a facilita conexiunile, companiile partenere Air France, în special membrii alianței Skyteam, și-au stabilit reședința în terminalele operate de Air France.
Conectivitatea este unul dintre principalele atuuri ale Paris-Charles de Gaulle, singurul aeroport parizian conectat direct la RER B și cu o stație TGV. Această conexiune feroviară permite Air France să-și dezvolte oferta intermodală cu SNCF și să ofere clienților posibilitatea de a combina o călătorie cu trenul și avionul pe un singur bilet.
Astăzi, La 50 de ani de la inaugurare, Paris-Charles de Gaulle se mândrește cu 9 terminale, fiind cel mai mare aeroport din Franța și al doilea ca mărime din Europa, principala poartă de intrare a Uniunii Europene.
În calitate de operator principal al aeroportului, cu 50% din trafic, Air France operează 650 de zboruri de plecare și de sosire pe zi și oferă 25.000 de oportunități de conectare pe săptămână în mai puțin de 2 ore. În fiecare zi sunt primiți 100.000 de clienți Air France, dintre care unii vizitează cele 6 lounge-uri ale companiei (saloanele Business și Flying Blue Elite din terminalele 2F, 2G, 2E Hall K, L și M, lounge La Première din terminalul 2E).
Lounge-ul din terminalul 2F, cel mai recent spațiu inaugurat de Air France, întâmpină clienții Business și Flying Blue Elite Plus pe două niveluri. Grație ferestrei curbe care oferă o vedere completă spre pistă, concepută de arhitectul Sanjit Manku și designerul Patrick Jouin, clienții pot admira cele aproximativ 240 de aeronave ce poartă culorile companiei aeriene franceze, pregătindu-se să zboare către 200 de destinații din întreaga lume.
„La 50 de ani de la inaugurare, Air France își celebrează istoria bogată și contribuția semnificativă la transformarea Aeroportului Paris-Charles de Gaulle într-un centru vital pentru călătorii internaționale. Cu un angajament ferm către inovație, sustenabilitate și excelență în serviciile pentru clienți, Air France continuă să fie un lider în industria aviației, conectând lumea prin inima Europei. Acest aniversar nu doar că marchează realizările trecute, ci și reafirmă angajamentul Air France către viitor, spre a oferi o experiență de zbor excepțională și a rămâne precursor al progresului în aviație. Compania își propune să continue să dezvolte rețeaua globală, să îmbunătățească experiența pasagerilor și să conducă inițiative de sustenabilitate, consolidând astfel legătura între istorie și inovație”, precizează Air France.