Compania aeriană cu capital românesc AirConnect şi-a lansat, luni, operaţiunile de pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa „Aurel Vlaicu”, cu patru zboruri zilnic şi patru sosiri, la preţuri ce pornesc de la 50 euro.
Potrivit directorului companiei, Tudor Constantinescu, AirConnect este un operator nou în arealul companiilor aeriene din România, care a obţinut licenţa de operare şi certificatul de operator, la sfârşitul sezonului de vară 2022, iar operarea zborurilor regulate a început-o în luna martie 2023.
„Este momentul în care, practic, Air Connect îşi consolidează prezenţa la Bucureşti prin repoziţionarea la o nouă casă. (…) Air Connect s-a născut din dorinţa de a deservi rutele regionale, iar probabil că nu există un loc mai bun de plecare din Bucureşti decât Aeroportul «Aurel Vlaicu», deoarece, pe de o parte, se află în centrul oraşului, practic trecem Parcul Herăstrău şi ajungem la Piaţa Victoriei, pe de altă parte este probabil cel mai modern aeroport din punct de vedere al infrastructurii, beneficiem de o pistă de aterizare extrem de bine pusă la punct, iar aerogara beneficiază de facilităţi de primă clasă. Deci, practic, poate oferi pasagerilor un, să zicem, sejur foarte scurt între parcarea aeroportului şi scaunul din avion. Dacă în alte locuri şi în alte capitale acest sejur poate dura între o oră şi o oră jumătate, la Băneasa ne putem mândri că, în 5 minute, cobori din maşină şi practic poţi realiza absolut toate formalităţile de control de securitate şi ajunge pe locul din avion”, a declarat directorul general al companiei AirConnect, Tudor Constantinescu.
Primul zbor operat de companie din Bucureşti-Băneasa a fost spre Baia Mare, dar vor fi și către Suceava şi Timişoara.
„Avem în vedere şi alte rute interne pe care să extindem operarea companiei, iar internaţional, pentru moment, se zboară către Budapesta. Din ţară deservim pe perioada sezonului Constanţa dinspre Timişoara şi dinspre Cluj. Încă o dată dorim să subliniem bucuria cu care facem această mutare (de pe Aeroportul Otopeni pe Aeroportul Băneasa – n. .r). Dorim să reamintim pasagerilor avantajele de care se vor bucura la Aeroportul Băneasa. Practic, proximitatea multiplelor mijloace de transport în comun şi faptul că aeroportul oferă un traseu extrem de scurt pentru pasageri, care îi face să îşi scurteze durata totală a zborului către destinaţia dorită”, a afirmat el.
Orarul de zbor este structurat „cu patru sectoare în fiecare dimineaţă, să zicem în prima parte a zilei, şi patru sectoare în fiecare după-amiază”. „Deci, suntem undeva la patru plecări dinspre Băneasa şi patru sosiri către Băneasa. Preţurile la bilete încep de undeva de la 50 euro, dar, evident, pe măsură ce avionul se umple, deci factorul de umplere a avionului creşte, acestea cresc odată cu el”, a precizat șeful AirConnect.
Tudorache a mai spus că are „o echipă de profesionişti” și a făcut referire la criza de personal din aviație, în condiţiile în care aeronava care trebuia să ajungă, luni, de la Sibiu la ora 11:50 a avut o întârziere de 70 de minute.
„Practic, dacă ne uităm la peisajul operaţional, şi nu vorbesc numai de România, ci pe întreg teritoriul european, cred că astăzi resimţim extrem de acut efectele pandemiei, în absolut toate punctele critice, să spunem. Şi aici mă refer la controlorii de trafic, personalul care deserveşte aeronavele în aeroporturi, chiar personalul aeroporturilor. Toţi ne confruntăm cu o lipsă acută de personal calificat. Dacă, în perioada pandemiei, mulţi dintre colegii noştri şi-au găsit, să spunem, fericirea în alte industrii, aceştia nu s-au mai reîntors şi ştim cu toţii că, anul acesta, este primul în care ne-am reîntors la volumele de trafic şi de pasageri de dinainte de pandemie, poate chiar le-am depăşit; dar avem de-a face cu probleme de personal, în principal extrem de acute. Acum, punctual, la zborul de astăzi, practic ceea ce s-a întâmplat: avionul a avut un zbor la Istanbul. Pe aeroportul din Istanbul era prevăzută o escală de o oră, care s-a prelungit la 1 oră şi 40 de minute, din motivele menţionate mai devreme, şi această întârziere practic s-a repercutat către celelalte zboruri”, a explicat Tudor Constantinescu.