CFR SA a ianugurat miercuri firul II al nou-construitei căi ferate Sighişoara – Daneş, sectiunea dintre cele două tuneluri, parte a tronsonului Sighisoara – Coslariu.
De asemenea circulatia trenurilor a fost deschisa si pe Podul Arc, cel care traverseaza râul Tarnava Mare.
Podul feroviar, cu o deschidere de 125 metri, situat între Sighisoara și Atel, asigură legătura cu cele două tuneluri de cale ferată dublă nou-construite – tunelul Sighisoara (401 m) și tunelul Danes (969 m).
“Circulaţia feroviară între Sighişoara şi Daneş se desfăşoară de astăzi pe firul II modernizat al variantei de traseu nou-construită pe intervalul de staţii Sighişoara – Aţel, care cuprinde 4 poduri feroviare, printre care podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, 2 tuneluri – Sighişoara şi Daneş -, 2 podeţe şi pasajul superior peste DN 13”, precizează CFR SA.
Lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe noua variantă de traseu dintre Sighişoara şi Daneş, pe care au fost construite trei lucrări de artă importante – Podul în formă de Arc peste râul Târnava Mare, în lungime de 134,6 m, Tunelul Sighişoara, în lungime de 401 m şi Tunelul Daneş, în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989 – vor permite atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighișoara – Aţel.
Pe tronsonul Sighişoara – Coşlariu, în lungime de aproximativ 100 km, lucrările de modernizare pe cele trei loturi Sighişoara – Aţel, Aţel – Micăsasa şi Micăsasa – Coşlariu sunt executate 94%, iar până în prezent au fost date în exploatare următoarele intervale de staţii:
- Sighişoara – Daneş (fir II pe traseul nou)
- Daneş – Dumbrăveni (Fir I)
- Dumbrăveni – Aţel – Mediaş (Fir II)
- Mediaş – Copşa Mică (Fir I)
- Copşa Mică – Micăsasa (Fir I)
- Micăsasa – Valea Lungă (Fir I)
- Valea Lungă – Blaj (Fir I)
- Blaj – Crăciunel (Fir II)
- Crăciunel – Podu Mureş (Fir I)
“Menţionăm faptul că, lucrările de modernizare aflate în execuţie între Sighişoara şi Coşlariu acoperă o gamă complexă de lucrări feroviare (linii, peroane, instalații de siguranță și dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podețe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel, substaţii de tracţiune) şi au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2”, precizează CFR SA.