Cererile pentru transcrierea transmiterii dreptului de proprietate asupra mașinii (schimbarea proprietarului unui vehicul înmatriculat în România) vor putea fi adresate integral online, până la sfârșitul anului 2024, prin intermediul platformei dgpci.mai.gov.ro, informează Minisetrul Afacerilor Interne (MAI).

Într-o primă etapă, doar persoana care înstrăinează vehiculul va trebui să se adreseze organului fiscal local pentru a obţine certificatul de atestare fiscală sau viza care să ateste că aceasta nu are datorii la bugetul local. După îndeplinirea acestei condiţii, dobânditorul autentificat în platformă va putea solicita transcrierea integral online, fără a mai fi necesară deplasarea la sediul serviciului public comunitar competent sau la cel al organului fiscal local în vederea înscrierii mijlocului de transport în evidenţele fiscale, prin instituirea unui mecanism de schimb de date între autorităţile implicate.

În etapa a doua, structura MAI cu competenţe în domeniul permiselor de conducere şi al înmatriculării vehiculelor (DGPCI) „intenţionează să implementeze soluţii care să permită şi eliminarea deplasării persoanei care înstrăinează vehiculul la sediul organului fiscal pentru obţinerea certificatului de atestare fiscală, prin efectuarea de interogări automate în evidenţele organelor fiscale locale, cu condiţia ca acestea să fie înrolate în sistemul informatic PATRIMVEN administrat de ANAF, a precizat MAI.

De asemenea, proprietarii vor putea solicita integral online emiterea unui duplicat al documentului de înmatriculare, în situaţia în care acesta a fost furat sau pierdut.

Portal de înmatriculări pentru firmele care coercializează vehicule

Totodată, pentru societăţile care comercializează vehicule noi şi pentru societăţile de leasing va fi dezvoltat un portal de înmatriculări, cu rolul de a reducere numărul de solicitări de înmatriculare depuse la ghişeu şi implicit a timpului de aşteptare pentru persoanele interesate.

În anul 2025, va fi posibilă încheierea online a contractelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor şi eliminarea deplasărilor la organul fiscal, prin transmiterea automată a datelor ca urmare a utilizării platformei dgpci.mai.gov.ro sau Hub.

Plăcuțele de înmatriculare, livrate prin curier

Tot pentru anul viitor, DGPCI îşi propune să livreze plăcuțele cu numerele de înmatriculare la orice adresă din România, prin servicii de curierat.

În prezent, timpul mediu de așteptare la ghișeu a fost redus la 5 minute, în urma implementării programărilor online și a modernizării sistemului informatic.

„Permisele de conducere și certificatele de înmatriculare se eliberează în 2 ore (București și Ilfov), respectiv dovezile înlocuitoare în celelalte județe, iar transmiterea acestora la orice adresă din România se realizează în maximum 2 zile lucrătoare. În același timp, au fost eliminate copiile de pe documente, iar plățile se realizează online pentru toate operațiunile, fiind vizibile în sistemele proprii, fără prezentarea dovezii plății. În acest moment, cetățenii au posibilitatea de a verifica online starea de emitere a documentelor, disponibilitatea numărului de înmatriculare, starea înmatriculării, au acces la mediu de testare pentru proba teoretică și pot solicita radierea online a unui vehicul pentru dezmembrare sau export, precum și păstrarea combinației numărului de înmatriculare”, potrivit MAI.

Totodată, programarea la proba practică pentru obținerea permisului de conducere se realizează online, prin intermediul școlilor de șoferi.

De asemenea, șoferii sunt notificați prin SMS și e-mail cu privire la  expirarea valabilității documentelor.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version