CFR Călători a introdus trenuri InterCity pe două noi rute, în planul de mers de tren 2023/2024: Bucureşti Nord-Galați și retur şi București Nord-Bacău-Piatra Neamț și retur.
Acest lucru a fost posibil pe relațiile unde viteza și condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis serviciul Intercity.
De asemenea, atunci când condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare vor permite, CFR Călători intenţionează să introducă acest serviciu și pe alte rute de circulație, cum ar fi București Nord-Craiova-Timișoara-Arad.
În anul 2023, au fost planificate pentru circulație 12 trenuri, pe rutele: București Nord-Cluj Napoca și retur; București Nord-Constanța și retur; Braşov-Constanța și retur; București Nord-Suceava și retur; București Nord-Pașcani,Iași și retur; București Nord-Teiuș-Arad și retur.
De la reintroducerea serviciului Intercity după 8 ani de pauză, în luna decembrie 2022, numărul călătorilor transportați a crescut de la 1.500 de călători/zi la 2.200 de călători/zi, în anul 2023, precizează operatorul feroviar național, care estimează că, în anul 2024, numărul călătorilor transportaţi va avea un trend crescător.
„Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 40 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a și vagoane clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică). Toate vagoanele sunt modernizate și au dotări la nivelul standardelor actuale, cu instalație de climatizare, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afişaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capăt al salonului. În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat și sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele”, conform CFR Călători.