Circulația pe DN7 Valea Oltului a fost închisă, în timpul zilei (orele 6.00-20.00), începând de luni până pe 9 august, pentru defrișări în cadrul lucrărilor la Autostrada Sibiu-Pitești, în ciuda protestelor transportatorilor, iar CNAIR a publicat variantele ocolitoare pe trasee, pe durata sistării traficului rutier.
CNAIR a publicat variantele ocolitoare pe trasee, pe durata sistării traficului rutier.
Harta interactivă, AICI.
Variantele propuse pentru autovehiculele cu Masa Totală Maxim Autorizată (MTMA) mai mare de 7,5 tone, aflate în tranzit, sunt următoarele:
– pentru relaţia Bucureşti-Veştem (Sibiu) şi retur, pe traseul Bucureşti-Ploieşti-DN1A-Braşov-DN 1-Veştem-intersecţie cu DN 7;
– pentru relaţia PiteştiBraşov şi retur, pe traseul Piteşti-DN73A3-Râşnov-Braşov;
– pentru relaţia Bucureşti-A1 Simeria (precum şi zonele de vest, centru şi nord ale ţării) şi retur, pe traseul Bucureşti-A1-Piteşti-DN7-Râmnicu Vâlcea-DN67-Târgu Jiu-DN66-Simeria-Nod Rutier Simeria A1.
Totodată, pentru această relaţie sunt propuse şi următoarele variante alternative:
– Bucureşti-A1-Piteşti-DN65-DEx12-Craiova-DN6-Filiaşi-DN66-Târgu Jiu-DN66-Simeria-Nod Rutier Simeria A1;
– Bucureşti-A1-Piteşti-DN65-DEx12-Craiova-DN6-Dr. Tr. Severin-DN6-Lugoj-A6-Nod Rutier Lugoj A1;
– Bucureşti-DN6-Alexandria-DN6-Craiova-DN6-Filiaşi-DN66-Târgu Jiu-DN66-Simeria-Nod Rutier Simeria A1;
– Bucureşti-DN6-Alexandria-DN6-Craiova-DN6-Dr. Tr. Severin-DN6-Lugoj-A6-Nod Rutier Lugoj A1.
„Circulaţia vehiculelor rutiere între Râmnicu Vâlcea şi punctul de lucru de la km 242+600, precum şi între Sibiu/Boiţa şi punctul de lucru de la km 250, se va desfăşura pe DN7 conform reglementărilor legale în vigoare. Astfel, pentru autovehiculele cu MTMA mai mică de 7,5 tone pot fi utilizate ca variante de ocolire drumurile naţionale şi judeţene din proximitatea sectorului închis circulaţiei pe DN7”, arată CNAIR.
Primele imagini de la defrișări:
De asemenea, în intervalele orare 7:30-8:00 şi 16:30 -17:00, executantul lucrărilor va ridica temporar măsura de închidere a traficului, pentru a permite tranzitarea sectorului de drum de către riveranii care lucrează în localităţile din proximitatea acestuia. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariţiei oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanţilor la trafic sau a personalului implicat în desfăşurarea lucrărilor.
„Pe perioada instituirii închiderii circulaţiei pe sectorul de drum menţionat mai sus, va fi permisă circulaţia autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară precizate la art. 32 alin 2 lit. a) şi b) din OUG 195/2002, precum şi a autovehiculelor speciale de transport pacienţi. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariţiei oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanţilor la trafic sau a personalului implicat în desfăşurarea lucrărilor. Concomitent, au fost demarate acţiuni pentru permiterea accesului pe DN10, Buzău – Braşov, a autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată de până la 30 tone”, a informat CNAIR
În acelaşi timp, au fost luate măsuri în aşa fel încât pe variantele recomandate şi propuse, în toată această perioadă, să nu fie instituite alte restricţii de circulaţie ce ar putea afecta fluenţa şi siguranţa circulaţiei, iar acolo unde există, acestea să fie ridicate în cel mai scurt timp posibil (aşa cum este cazul restricţiei de circulaţie instituite pentru reabilitarea podului situat pe DN1 km 194+400 în zona localităţii Vlădeni, unde circulaţia se desfăşoară semaforizat şi cu piloţi de trafic pe o singură bandă în dublu sens).
Practic, lucrările de reparaţii curente la drumurile ce urmează să fie tranzitate ca variante alternative vor fi suspendate, singura excepţie fiind podul de la Vlădeni, pe DN1, între Braşov şi Făgăraş, unde, în decurs de două săptămâni, se vor finaliza lucrările pentru a se putea circula pe ambele căi. Lucrările la cea de-a doua cale vor fi suspendate până la redeschiderea totală a DN7.
„Rugăm participanţii la trafic să urmărească indicatoarele rutiere din această zonă şi să utilizeze şi variantele de traseu propuse pe următoarele relaţii: Făgăraş – DN1-Şercaia-DN73A-Braşov şi retur, Făgăraş-DN1-Şercaia-DN1S-Hoghiz-DN13-Braşov şi retur”, a transmis CNAIR.
Autostrada Sibiu – Piteşti este deosebit de relevantă pentru desfăşurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcţional o traversare de la Vest la Est a teritoriului naţional. În acelaşi timp, este prima legătură cu reţeaua rutieră europeană care traversează Munţii Carpaţi, conectând Transilvania şi Muntenia printr-o reţea rutieră modernă care va asigura circulaţia în condiţii de siguranţă.