De la 1 aprilie până la sfârșitul lunii mai, CNADNR va ”plomba și badijona” găurile și fisurile de pe drumurile naționale încadrate la ”Urgența I”, urmând ca până la 30 iunie să fie reparate provizoriu și cele de la ”Urgența II”. 

reparatii, autostrada, lucrari 0

Directorul general Cătălin Homor anunță că a alocat ”resurse financiare importante atât pentru întreținerea curentă, cât și pentru întreținerea periodică”, fără a preciza însă suma.

Știm că plombarea gropilor din carosabil reprezintă bani aruncați; astfel de reparații durează doar câteva luni, apoi se recurge iar la… plombe asfaltice, cu bitumul adus cu roaba și pus cu lopata.

Dar iată ce cantitate de materiale va fi utilizată:

Urgența I

  • plombări gropi pe o suprafață totală de 470,676 mp;
  • reparare suprafețe burdușite pe o suprafață totală de 11.700 mp;
  • badijonare suprafețe poroase pe o suprafață totală de 13.172 mp;
  • colmatări fisuri și crăpături la îmbrăcămințile asfaltice pe o suprafață totală de 563,902 metri liniari;
  • colmatări crăpături și rosturi la îmbrăcăminți cu lianți hidraulici pe o suprafață totală de 36,040 metri liniari.

Urgența II

  • plombări gropi pe o suprafață totală de 670,944 mp;
  • reparare suprafețe burdușite pe o suprafață totală de 27.960 mp;
  • badijonare suprafețe poroase pe o suprafață totală de 24.970 mp;
  • colmatări fisuri și crăpături la îmbrăcămințile asfaltice pe o suprafață totală de 377,204 metri liniari;
  • colmatări crăpături și rosturi la îmbrăcăminți cu lianți hidraulici pe o suprafață totală de 160,814 metri liniari.

“Chiar dacă autostrăzile sunt mai vizibile și așteptate de către noi toți, CNADNR și-a propus pentru anul acesta să îmbunătățească și rețeaua de drumuri naționale. Astfel, am alocat resurse financiare importante atât pentru întreținerea curentă, cât și pentru întreținerea periodică. Consider că la reţeaua noastră de drumuri naţionale îmbunătăţirea calităţii acesteia este obligatorie şi în afară de lucrările ce le-am prezentat mai sus, am mai bugetat şi pentru întreţinerea a peste 1.000 de km de drumuri naţionale. Acest lucru este îmbucurător ţinând cont de faptul că anul trecut am reușit să efectuăm întreținere doar pentru 680 km. Având în vedere lungimea reţelei de drumuri, toate aceste măsuri de întreţinere, alături de reabilitarea şi modernizarea drumurilor naţionale, sunt obiective esenţiale pentru asigurarea şi creşterea siguranţei circulaţiei”, declară, în comunicatul remis redacției, Cătălin Homor, șeful CNADNR.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version