CNAIR a relansat, marți, licitația pentru proiectarea și construirea Tronsonului 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești, după ce precedenta procedură, inițiată în 2017, a fost anulată în instanța de judecată. 

foto Jean Mihai Pâlșu

Valoarea estimată a contractului pentru cei circa 32 de km este de aproape un miliard de lei, fără TVA.

Durata contractului este de 96 luni și cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție. Perioada de garanție a lucrărilor poate crește în funcție de oferta operatorului economic ce va fi desemnat caștigător.

Data limită de depunere a ofertelor a fost stabilită pentru 8 noiembrie 2019.

„Obiectul contractului este reprezentat de construirea a 31,75 km, având capunct de început zona nodului rutier la DN65 (Valea Mare), care intersectează DN65 la km 57+720 și ajunge până la limita dintre județele Olt și Argeș, la km 89+300”, informează Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Drumul expres prevede două benzi de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5 m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.

Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova – Pitești au fost lansate încă din iulie 2017, însă au fost contractate numai tronsoanele 1 și 2. Licitațiile pentru tronsoanele 3 și 4 au fost contestate și, ulterior, anulate de instanță încă din anul 2018.

O nouă licitație pentru tronsonul 4, în lungime de 31,8 km, a fost lansată de CNAIR la sfârșitul lunii august anul acesta, iar termenul-limită pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru 24 octombrie.

Prețul estimativ este de 200 de milioane de lei pentru această porțiune de drum expres, care va porni din apropierea comunei Colonești (Olt) și va ajunge la Autostrada A1 București – Pitești, în zona Oarja-Catanele.

Celelalte două tronsoane au tot termen de 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție. Tronsonul 1, de 17,7 km, este construit de compania Tirrena Scavi, pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2, dîn lungime de 39,85 km, care va ocoli și orașele Balș și Slatina, este construit de asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans, pentru circa 309 milioane de euro.

author avatar
Ilie Radulescu
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version