CFR SA a semnat cu Comisia Europeană, prin Agenția Executivă pentru Inovații și Rețele (INEA), contractul de finanțare pentru modernizarea tronsonului feroviar Apața – Cața, în valoare totală de 440 milioane de euro.

cale ferata, cfr

Tronsonul feroviar Apața — Cața reprezintă un lot important în cadrul programului de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara, componentă a Coridorului Rin – Dunăre (IV Paneuropean).

Proiectul de modernizare a tronsonului Apața — Cața, în lungime de 28,44 kilometri, va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontieră Ungară — Curtici — Arad — Simeria — Sighișoara — Brașov, prin: creșterea vitezei de circulație la 160 kilometri/oră, reducerea duratei de transport, creșterea siguranței feroviare, facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă și introducerea sistemelor moderne de semnalizare și de management al traficului.

“Prin semnarea acestui contract de finanțare, CFR SA și-a asigurat sursa de finanțare în vederea lansării procedurii de achiziție a lucrărilor aferente tronsonului Apața — Cața și, astfel, se continuă programul de modernizare a infrastructurii feroviare pe ramura nordică a Coridorului IV feroviar, cuprinsă între Curtici — Brașov — Constanța’, a declarat directorul general al companiei, Marius Chiper.

Valoarea cheltuielilor eligibile aferente întregului proiect este de 538,301 milioane de euro, din care 440,007 milioane de euro reprezintă valoarea grantului (finanțare europeană nerambursabilă), acordat de Comisia Europeană, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). Cofinanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat, respectiv 98,294 milioane de euro, pentru perioada 2016 — 2020, și 167,571 milioane de euro, pentru perioada 2021 — 2023.

author avatar
Catalin Visan
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version