Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat marți, cu producătorul polonez de material rulant Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA), un contract de peste 3 miliarde de lei, fără TVA, pentru 62 de rame electrice regionale (RE-R), destinate transportului regional de scurt parcurs pentru călători.

Suma uriașă se adaugă celei de peste 3,76 miliarde de lei, fără TVA, pusă la bătaie de ARF, în urmă cu o zi, pentru contractul de achiziționare a 16 locomotive electrice de la Alstom.

ARF cumpără cu 767,5 milioane de lei 16 locomotive electrice de la Alstom

În total, sunt peste 3,767 miliarde de lei, fără TVA.

 

Contractul cuprinde și perioada de mentenanță și servicii de reparații de 15 ani, cu posibilitatea dublării acesteia prin act adiţional.

Finanțarea va fi asigurată prin Fondul de Modernizare (fonduri europene nerambursabile), iar cofinanţarea, de la bugetul de stat.

Termenul de livrare a primei rame este de 24 de luni, iar livrarea întregului lot de 62 de rame se va efectua în termen de 36 de luni.

„Ramele electrice sunt compuse din trei vagoane și asigură 224 de locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ETCS nivel 2, precum și cu sistemul național PZB 90. Din punct de vedere al confortului pasagerilor, ramele dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spațiu pentru amplasare automate de cafea, băuturi răcoritoare, dulciuri etc., spații pentru bagaje de dimensiuni mari, spații pentru transportul bicicletelor, un spațiu pentru călători cu mobilitate redusă, în zona inferioară, precum și spațiu pentru amplasarea unui automat de vândut bilete și/sau aparat pentru validarea titlurilor de călătorie”, precizează ARF.

<strong>Grindeanu nelipsit din poză în an electoral<strong>

6 operatori, până în 2032

Ramele electrice regionale vor fi atribuite, în mod temporar, către cei șase operatori care au încheiat contracte de servicii publice pentru transportul feroviar de călători, în perioada decembrie 2022–11 decembrie 2032, după cum urmează:

▪️ CFR Călători va primi 34 RE-R, distribuite astfel: una pe ruta București Nor-Fundulea, câte 2 pe rutele București Nord-Ploiești Vest-Brașov și Arad-Timișoara Nord-Caransebeș, câte 3 pe rutele Constanța-Fetești, București Nord-Adjud și Bacău-Pașcani, câte 4 pe rutele Huedin-Cluj Napoca-Bistrița și Iași-Pașcani-Suceava, 6 pe ruta Brașov-Gheorgheni, iar celelalte 6 rămân de rezervă.

▪️ Regio Călători va primi 6 RE-R, distribuite astfel: câte 2 pe rutele București Nord-Ploiești Vest-Brașov și Iași-Pașcani-Suceava, iar câte una pe rutele București Nord-Adjud și Arad-Timișoara Nord-Caransebeș;

▪️ Transferoviar va primi 7 RE-R, distribuite astfel: 5 pe ruta București Nord-Roșiori Nord și câte una pe rutele București Nord-Adjud și Arad-Timișoara Nord-Caransebeș;
▪️ Interregional Călători va primi 8 RE-R, distribuite astfel: 2 pe ruta București Nord-Adjud, una pe ruta Arad-Timișoara Nord-Caransebeș și 5 pe ruta Huedin-Cluj Napoca-Bistrița Nord;

▪️ Astra Trans Carpatic va primi 4 RE-R, distribuite câte una pe ruta București Nord-Ploiești Vest-Brașov, București Nord-Adjud, București Nord-Fundulea și Arad-Timișoara Nord-Caransebeș;

▪️ Softrans va primi 3 RE-R, distribuite câte una pe rutele București Nord-Ploiești Vest-Brașov, București Nord-Adjud și București Nord-Fundulea.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version