Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a aflat că Guvernul ar intenționa să emită o Ordonanță de Urgență pentru modificarea legii privind asigurările RCA, așa cum au cerut în primăvară toți transportatorii.

foto: Jean-Mihai- Pâlșu
foto Jean Mihai Pâlșu

“Din informațiile noastre, Guvernul României are în intenție să dea OUG pentru modificarea legii RCA și înțelegem că s-au păstrat în conținut și propunerile făcute de patronate. Dacă informațiile noastre sunt corecte, conform celor discutate în data de 3 august, Executivul ar trebui să-și declare public intențiile, după ce a intrat în posesia ultimului raport al ASF, precizează

Guvernul are pârghiile necesare pentru stingerea conflictului dintre transportatori, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) și asigurători, însă transportatorii reclamă că ASF joacă teatru.

Iată comunicatul COTAR transmis redacției:

“Asistăm de câteva zile la o adevărată avalanșă de interviuri din partea președintelui ASF – Mișu Negrițoiu, a prim-vicepreședintelui ASF – Cornel Coca Constantinescu, alături de materiale de presă care încearcă să inducă ideea că nu există o problemă a prețului RCA la transportatori iar ASF este o instituție condusă de profesioniști, integri, care lăcrimează pe alocuri de grija asiguraților și se luptă cu piața de asigurări, în interesul cetățenilor români. Dar tot acest teatru nu are nicio legătură cu realitatea”, spun cei de la COTAR.

În 31 august, plenul Consiliului ASF a dezbătut raportul privind “Fluctuația tarifelor RCA în perioada 2015-iulie 2016”.

Iată precizările COTAR, în comunicatul remis redacției:

“Acest raport arată fără echivoc faptul că AVEM DREPTATE, așa cum, de altfel, a arătat și raportul Milliman. Se pare că dl. Mișu Negrițoiu, apărătorul multinaționalelor, a fost pus în fața faptului împlinit, în fața întregului consiliu, astfel încât nu a mai putut să foloseasacă niciun tertip, așa că acest raport a fost înaintat Guvernului și Comisiei de Buget-Finanțe a Senatului. Sperăm să fi fost înaintat și Consiliului Concurenței.

În disperare de cauză, soluția găsită de ASF a fost o convenție cu o societate de asigurări cu capital austriac, făcută chiar ieri, pentru scaderea tarifelor RCA aplicate transportatorilor, începând cu data de 12 septembrie. Este tardiv, dar sperăm ca și organele abilitate ale statului să înceapă cu adevărat o anchetă la aceste multinaționale – asiguratorii care au crescut în mod nejustificat prețurilie poliței RCA, începând din vara anului trecut.

Am sesizat că s-a lansat o adevărată campanie de “albire” a conducerii ASF și de manipulare a adevărului despre criza prețului RCA, în cazul transportatorilor. ASF și firmele de asigurări au lansat informații eronate și calcule falsificate, care ignoră realitatea, pentru inducerea în eroare a opiniei publice. Suntem deschiși pentru orice fel de discuție cu toți cei care doresc să înțeleagă mecanismul folosit de asiguratori, pentru scumpirea RCA. Vom oferi presei documente și calcule reale, astfel încât să putem contracara încercările disperate ale ASF și ale asiguratorilor de a falsifica informațiile, pentru a manipula opinia publică”, precizează Vasile Ștefănescu (foto), președinte COTAR.

Prim-Ministrul are la indemână două soluții de care poate uza pentru rezolvarea crizei RCA și stingerea conflictului creat de aceste multinaționale cu transportatorii și posesorii de auto din România – problemăreală, așa cum relevă și acest ultim raport al ASF, din data de 31.08.2016.

  1. Să facă uz de legea 21/1996 art. 4 privind intervenția Guvernului în împrejurări excepționale – întreaga industrie de transport din România trece printr-o astfel de perioadă cu totul excepțională și dramatică, de prăbușire, din cauza creșterii nejustificate a costurilor poliței RCA, cu sprijinul

 SAU

  1. Proiectul de lege al RCA, aflat în dezbatere la Senatul României, în Comisia de Buget-Finațe, să fie adoptat prin Ordonanță de Urgență, pentru a intra imediat în aplicare.

COTAR a depus cerere de miting pentru data de 15 septembrie în toate orașele reședință de județ. Protestul va începe simultan, atât în București, cât și în celelalte orașe, începând cu ora 9:00 AM.

În acestă perioadă, în afara formelor de protest anunțate – respectiv faptul că în fiecare luni, pe liniile de centură, pe drumurile de trafic greu, între orele 10.00 – 12.00, când circulăm cu viteză redusă – COTAR se delimitează de orice formă de protest așa-zis “SPONTAN””.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2024 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version