Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a supărat că mass-media a anunțat intrarea în vigoare, începând de joi, a OUG 21/2019 privind interzicerea transportului neautorizat de persoane – adică a platformelor de ridesharing de tip Uber, iar ca să scape basma curată în fața acestor companii, a catalogat știrea drept “fakenews”.

”Am avut o întâlnire cu cei de pe platformele electronice: Uber, Clever etc. Am avut o întâlnire la minister tocmai pentru a le explica că nu vor fi interziși. Văd că este un fake news care circulă peste tot că Uber este interzis. Am văzut că inclusiv cei de la platformele electronice au declarat că nu vor fi interziși, dar văd că se tot propagă știrea asta peste tot în mass-media”, a acuzat ministrul joi, la Ploiești.

“Nu îi interzice nimeni, nu vor fi probleme, din contră, de 5 ani de zile nu s-a implementat acest domeniu, iar guvernarea PSD este guvernarea care va reglementa acest domeniu. Ei au fost foarte mulțumiți pentru că au avut un partener de dialog în ultima lună, au venit cu câteva observații de care trebuie să ținem cont, după care vom urca acest proiect pe procedura de transparență. Trebuie să reglementăm noi din punct de vedere tehnic și legal, dar nu se pune problema de interzicere. Noi, prin ordonanța care s-a dat în luna aprilie, am combătut pirateria. Uber nu este piraterie, se face o confuzie foarte gravă”, a adăugat el.  

Intră în vigoare OUG care interzice transportul neautorizat de tip Uber

La protestul de luna trecută, la care au venit mii de taximetriști din toată țara, Teodor Pesteleu, președintele COTAR – CNTR – filiala Timiș, a reclamat;  „Aceste platforme fac de mai mulți ani transport ilegal, neautorizat și nefiscalizat, iar protestul nostru este împotriva acestor practici deja aflate la vedere. Chiar dacă se dorește intrarea în legalitate a unor noi forme de transport rutier de persoane, acest lucru nu se poate face decât cu respectarea legislației în vigoare. Prin OUG, Guvernul trece peste orice lege din această țară. Nu există nicio urgență reală care să justifice o astfel de ordonanță”. 

„Dacă se dorește un transport alternativ, acceptăm să fie un capitol distinct în Legea 38/2003, unde să se prevadă și această activitate, să fie limitată, să respecte aceleași reguli ca și noi, în ceea ce privește autorizarea, fiscalizarea și controlul autorităților în drept, precum și un număr limitat de mașini, ca și noi. Dar modificarea legislativă să se facă în Parlamentul României, trecând prin toate etapele de legiferare, nu prin OUG”, a precizat reprezentantul COTAR.

author avatar
Mirela Egeea
Share.
Leave A Reply

© 2025 Secunda Publishing. Designed by Acronim Solutions.
Exit mobile version